Vaadimme kansanäänestystä ydinvoimasta ja uraanikaivoshankkeista

Vieras

/ #287 Re: Re: Re: Tietoa ilman lahjontaa

21.10.2011 22:05

#263: - Re: Re: Tietoa ilman lahjontaa

Jonkun verran kokemusta insinöörihommista, ja semmonen juttu on tullut kyllä selväksi vuosien aikana, että on aina paras valita se systeemi, joka on kaikkein yksinkertaisin

Ja nyt jos tässä vertaillaan kahta eri systeemiä; tuulivoimalaa tai aurinkokennoa, jossa on luokkaa 3 osaa, ja joidenka toimintaperiaatteen suurin piirtein jokainen kaduntallaaja ymmärtää , ja sitten ydinvoimalaa, jossa on luokkaa 3000 osaa, ja jonka toiminta vaikuttaa nykysin 100000 vuoden päähän, tai jos saadaan innovaatiot toimimaan niin kuitenkin 300 vuoden päähän, ja jonka toiminnan ymmärtämiseen tarvitaan suurin piirtein fysiikan nobeli voittajan kyvyt, niin itselle on kyllä ainakin on selvää, että tuulivoima/aurinkokennot on tässä se systeemi, jonka insinöörinä valitsisin

Kaikilla meillä on kokemusta siitä, että tekniset laitteet (autot, mopot, televisiot, leivänpaahtimet, jne) eivät toimi aina oikein, siksi suomalaisten ei kannata enää rakentaa ydinvoimaloita, ydinvoimaan liittyvät riskit ovat liian suuret, eikä näitä riskejä pystytä koskaan poistamaan kokonaan, vaikka ydinvoimaloita rakentaisivat kuinka hyvät insinöörit

suomalaisten kannattaa panostaa vain uusiutuviin energiantuottotapoihin, aurinko- ja tuulivoimaan