vr_lisämaksu

Mira

/ #12 Vastaus edellisiin

01.11.2011 17:07

Ymmärrän kyllä pointtinne, mutta turha meille on nauraa. Miksi emme saisi kerätä nimiä ja pyytää VR:ää muuttumaan käytäntöään niin, että silloin kuin heidän automaattinsa eivät toimi, ei se ole asiakkaan maksettavaksi? Tekopyhää? :D Anteeksi nyt, mutta mielestäni ihmiset voivat pyrkiä vaikuttamaan useampiinkin asioihin kuin yhteen.
Lisäksi nämä teitä huvittavat kohdat:
1)Allekirjoitamme tämän adressin netissä. Entä sitten? Joillakin meistä on mahdollisuus käydä koneella, esimerkiksi siellä kirjastossa tai sitten koululla. Ne ovat auki tasan tiettyinä kellonaikoina, ja vaativat juurikin sitä, että matka suunnitellaan ajoissa. Sitä paitsi, itse kun loin tämän adressin, niin suurin motivaationi ei ollut oma hyöty, vaan kaikkien muidenkin. Näen paljon junalla matkustavana useinkin tuota, että joidenkin asiakkaiden pitää maksaa tuo lisämaksu, vaikka he yrittävävt vedota rikkinäisiin automaatteihin. Meillä Orivedellä automaatti oli rikki ainkin vielä viime lauantaina, ja se on ollut rikki jo ennen kuin tämä adressi luotiin. Noin kuukauden ollut jo rikki...
2)Allekirjoitusten määrä. 156 on aika hyvin ottaen huomioon, että allekirjoitukset koostuvat minun kavereistani ja muutamista muista. Tarkoituksenani olisi saada tälle vähän julkisuutta ja katsoa kuinka paljon allekirjoituksia siitä sitten tulee. Ei sitä 5:ttä miljoonaa vaadita, etät meitä kuunneltaisiin. :)
3)Lienee. Okei, käytin potentiaalimuotoa, entä sitten? Olen nähnyt monien vanhusten mm. Oriveden asemalla ihmettelevän lisämaksua. Ei, en ole tehnyt tutkimusta aiheesta, mutta en voi yleistää ja sanoa, että kaikilla ikäihmisillä on ongelmia tässä. Lähes kaikilla minun tuntemillani kuitenkin on, ja uskon, että kyseinen ryhmä ei ole täysin poikkeava muista ikäryhmänsä edustajista.

Mielestäni ei ole kovin kypsää tulla haukkumaan meitä tyhmiksi (Uolevin otsikosta), vaikka pyrimmekin vaikuttamaan VR:n lisämaksuun. Vaikkei se ole teidän mielestänne ongelma teille, niin ainakin pienillä paikkakunnilla asuvat nuoret ovat huomanneet sen tuntuvan epäoikeudenmukaiselta. Toki saatte ilmaista mielipiteenne, ja hyvä vaan ,jos tarkennatte jotain kohtia. Silti olen eri mieltä siitä, että olemmeko tehopyhiä, tyhmiä tai nolaammeko itsemme.

Kiitos