Hämeenlinnan Myllymäen koulu säilytettävä

Lapset jo onneksi korkeakoulussa

/ #4 Hämeenlinnan profiloituu???

07.11.2011 22:52

Hämeenlinna on yrittänyt profiloitua asumiskaupungiksi. Silloin pitäisi myös kaikkien kaupungin palveluiden tukea tätä tavoitetta. Usein pääkaupunkiseudulta muutetaan kauemmaksi juuri siitä syystä, että lapsilla on turvallinen pieni koulu ja lähellä kotia. Nykyisen normaalikoulun lähellä ei ole paljon turvallisia kouluteitä, joka vetäisi pääkaupunkiseudun asukkaita Hämeenlinnaan. Myllymäen koulu on tarjonnut tähän omat ratkaisut mm. porrastamalla aloitusaikoja, mikä pienessä koulussa on mahdollista. Ihmetystä herättää myös, miksi Hämeenlinnna pitää vuokrata Tampereen yliopistolta tiloja, kun kaupungilla olisi myös omia tiloja. Suunnitelmissa on rakentaa iso kampusalue Visamäkeen, jolloin kaupunki saisi taas "edullisella" vaihdolla Lahdensivulta HAMKin tilat käyttöön. Kaupunki on päästänyt monet omat koulurakennukset huonoon kuntoon, eikö niiden ylläpidosta uskalleta ottaa vastuuta? Siksikö vaikka veromarkat Tampereelle? Mitä hyötyä tuollainen iso koulu tuo? Isoissa kouluissa saatetaan säästää muutama euro, mutta kustannukset saattavat siirtyä sinne terveydenhuollon puolelle ja paljon isompina kuluina. Ottakaa kokonaisuus huomioon päätöksiä tehdessänne.