Hämeenlinnan Myllymäen koulu säilytettävä
Ota yhteyttä adressin tekijään
Hämeenlinnan profiloituu???
Järki käteen päättäjät
!!
Tuntuu uskomattomalta, että tällaista edes harkitaan.
On kertakaikkisen kestämätön ajatus laittaa tuollainen määrä pikkukoululaisia samaan pihapiiriin. Ei todellakaan hyvää mainosta Hämeenlinnalle. Suurta ja mahtipontista jahdataan tässä maailmanmenossa siellä täällä, mutta jättikokoinen alakoulu ei missään nimessä edusta mitään tavoittelemisen arvoista sen paremmin lasten kuin henkilökunnankaan kannalta!
Kustannussäästöjäko tavoitellaan? Olen vakuuttunut siitä, että mikäli niin päiväkodeissa kuin kouluissakin jatkuu suuntaus kasata suurryhmiä ja kitkutella menemään henkilöstön vähimmäismäärällä, alkaa olla melkoinen valtti profiloitua paikaksi, jossa ryhmä on pieni, henkilökuntaa tarpeeksi ja heillä aikaa ja mahdollisuuksia tuntea jokainen lapsi muutenkin kuin vain pintapuolisesti. Tällaisesta jos mistä olisin ainakin itse valmis maksamaan vaikka ekstraa.
Ojoinen ja Myllymäki ovat ihania asuinalueita ja molemmat menettävät idyllisyyttään, mikäli alakoulut riistetään. Tokihan koulujen yhdistäminen on mahdollista, mutta kaikki, mikä on mahdollista, ei suinkaan ole järkevää!
Kenen kumman mielestä tällainen voi millään tasolla olla hyvä idea?
Ristiriitaa!
Hellsten kertoi, että kaupunki pyrkii tekemään kaiken mahdollisen lisätäkseen yhteisvastuullisuutta ja estääkseen syrjäytymistä. Onko virkamiesten puheet ja käytöntö todella näin ristiriidassa keskenään?
Asuin Turuntiellä
Nuorena muutin Turkuun ja edelleen sieltä pikkukaupunkiin, Naantaliin. Lapsistani kolme kävivät vastaavaa Lietsalan vanhaa "kansakoulua" Naantalissa. Koulu muistutti minua aina Myllymäen kansakoulusta. Tästä pienestä koulusta ei ole jäänyt kuin hyviä muistoja. Lapseni olivat rauhallisia ja tasapainoisia. opettajatkin ovat läheisempiä pienissä kouluissa ja jaksavat paremmin. Tämä nykyajan touhu, kun kaikkea mitataan vain rahassa on lyhytnäköistä ja tulee lopulta kalliiksi.
Re: Myllymäki säilytettävä!
Koululla on täällä Myllymäessä jo niin pitkät ja vakiintuneet perinteet. Mummu aloitti siinä koulun silloin kun se valmistui. Äiti on aikanaan käynyt koulun läpi. Minä kulutin pulpetteja -60 luvulla ja tyttäreni 6 vuotta -80 luvulla. Ensi syksynä tyttären nuorempi poika tähtää koulun aloittamiseen Myllymäessä. Hyvänen aika, jos koulua ei enää olisikaan. Viidennelle sukupolvelle tulisi tippa silmäkulmaan.
This comment has been removed by the person who wrote it.
Myllymäen oppilaiden sijaan OKL:n tiloihin Sibeliusopiston toimintoja
Re: Myllymäen oppilaiden sijaan OKL:n tiloihin Sibeliusopiston toimintoja
#22: vieras - Myllymäen oppilaiden sijaan OKL:n tiloihin Sibeliusopiston toimintoja
Tässä olisi järkeä. Sibeliusopisto ja kansalaisopisto OKL:n tiloihin on hyvä idea! Tuonne Verkatehtaan / Teatterin nurkille ei pidä viedä mitään yleisölle tarkoitettuja toimintoja. Siellä häärää Astori ja muut pöljät, jotka ei tajua asiakaspalvelusta yhtikäs mitään. Ne tykkää, kun siellä ei kävisi ketään heidän tiellään. Teatteriinkin pantiin monta miljoonaa, eikä sinne saatu edes jalkatilaa maksaville asiakkaille. Kaikkee muuta tyhjänpäiväistä tilaa on yllinkyllin. Mitä se muodottomien naisten verkkarimyymäläkin tekee teatterissa ? Edes lipun ostajalle ei ole jätetty parkkipaikkaa ja tämän teatterin nettiversio lipun ostoon on ihan hanurista. Kattokaas mallia muista.
Järjetöntä ja tunteetonta
Olin jo aikeissa muuttaa Hämeenlinnaan, mutta kuullessani Myllymäen koulun lakkauttamisesta peruin aikeeni. Samoin tulevat tekemään monet, jotka haluavat lapsensa rauhallisempaan elinympäristöön ja kouluun. Ovatko Hämeenlinnan päättäjät niin hukassa, etteivät ymmärrä idyllisen pikkukaupungin vetovoimaa.
| This discussion has been closed. |
Myllymäki säilytettävä!
Yhteisvastuullisuudesta puhuttiin paljon Jokelan ja Kauhajoen jälkeen, mutta
tänään Hämeenlinnan kouluasioista päättävät vastuuhenkilöt näyttävät unohtaneen sen täysin!