Hämeenlinnan Myllymäen koulu säilytettävä

Hämeenlinnaan näitä kouluja ajatellen muuttanut

/ #14 Tuntuu uskomattomalta, että tällaista edes harkitaan.

11.11.2011 11:31

Ojoisten koulu, Myllymäki sekä normaalikoulu ovat kaikki olleet hyviä kokonaisuuksiaan. Jokaisella on paikkansa juuri siellä, missä ovat. Voisin laittaa lapseni jokaiseen näistä, mutta kaikkien kolmen yhdistelmän kiertäisin kyllä kaukaa, vaikka asuisimme aivan tulevan suurkoulun vieressä!

On kertakaikkisen kestämätön ajatus laittaa tuollainen määrä pikkukoululaisia samaan pihapiiriin. Ei todellakaan hyvää mainosta Hämeenlinnalle. Suurta ja mahtipontista jahdataan tässä maailmanmenossa siellä täällä, mutta jättikokoinen alakoulu ei missään nimessä edusta mitään tavoittelemisen arvoista sen paremmin lasten kuin henkilökunnankaan kannalta!

Kustannussäästöjäko tavoitellaan? Olen vakuuttunut siitä, että mikäli niin päiväkodeissa kuin kouluissakin jatkuu suuntaus kasata suurryhmiä ja kitkutella menemään henkilöstön vähimmäismäärällä, alkaa olla melkoinen valtti profiloitua paikaksi, jossa ryhmä on pieni, henkilökuntaa tarpeeksi ja heillä aikaa ja mahdollisuuksia tuntea jokainen lapsi muutenkin kuin vain pintapuolisesti. Tällaisesta jos mistä olisin ainakin itse valmis maksamaan vaikka ekstraa.

Ojoinen ja Myllymäki ovat ihania asuinalueita ja molemmat menettävät idyllisyyttään, mikäli alakoulut riistetään. Tokihan koulujen yhdistäminen on mahdollista, mutta kaikki, mikä on mahdollista, ei suinkaan ole järkevää!

Kenen kumman mielestä tällainen voi millään tasolla olla hyvä idea?