Oamkin tanssinopettajakoulutus säilytettävä

Polokkarit

/ #92 Koulutus on turvattava!!!

12.08.2016 13:11

Upeiden kansantanssin ammattilaisten johdolla on Oulussa aikuistenkin mahdollista harrastaa tanssia tavoitteellisesti. Tanssinopettajaopiskelijoiden merkitys inspiroijina, esimerkkeinä ja uuden luojina on kiistaton.

Ilman laaja-alaista ammatillista koulutusta tanssin opetus ja sitä kautta erityisesti aikuisten tanssiryhmät eivät kehity. Ammattilaisen ohjaamalla tunnilla on selkeät tavoitteet ja toiminta on pitkäjänteistä niin yksilön kuin ryhmänkin kehittämistä. Ilman tällaista koulutusta eivät tanssin eri ulottuvuudet aukea aikuisille harrastajille, harrastus ei jaksa kiinnostaa pitkään. Tanssi on kuitenkin mitä parasta liikuntaa sekä keholle että aivoille. Se auttaa jaksamaan niin työssä kuin arjessa. Parhaimmillaan se tuottaa suurta iloa ja hyvinvointia. Saattaa ihmisiä yhteen. Tarjoaa yksinäiselle seuraa ja elämää.

Tanssijamme Jarkko: "On ollut hämmentävää ja uskomatonta tajuta miten pitkälle tanhuharrastus voi ihmisen elämässä kantaa. Se on tuonut mukanaan rohkeutta, itseluottamusta, riemua. En ole missään nauranut niin paljon kuin Polokkareissa. Ryhmää pitää moitivoida ja kannustaa. Ryhmä tulee nivoa yhdeksi. Se vaatii koulutetun, motivoituneen opettajan, ihmisen joka tekee sitä sydämestään."

Oululainen kansantanssi on valtavassa nosteessa. On mahtava olla siinä aallossa mukana. Tämä ei olisi mahdollista ilman AMK koulutusta ja ammattiopettajia.

Terv. Vuoden kansantanssiyhtye Polokkarit Oulusta