Oamkin tanssinopettajakoulutus säilytettävä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Oamkin tanssinopettajakoulutus säilytettävä.


Vieras

#1

10.08.2016 23:49

Oma tytär on aikeissa opiskella lähivuosina tanssia AMK- tasoisesti.

Vieras

#2

11.08.2016 03:37

Valmistuin Oulun konservatoriosta tanssinopettajaksi kilpa- ja seuratanssilinjalta vuonna 2000. Siitä asti olen toiminut ammatissani tanssinopettajana ja kiitos monipuolisen opetuksen myös tanssijana ja koreografina. Silloisen konservatorion ja nykyisen ammattikorkean tarjoamat suuntautumisvaihtoehdot ovat ainutlaatuisia ja näin monipuolistavat ja rikastuttavat suomalaisen tanssin ammattilaiskenttää. Olen asunut nyt Helsingissä yli kymmenen vuotta ja rinta rottingilla kertonut mistä olen kotoisin. Oulusta, Suomen tanssin kaupungista. Haluaisin tehdä niin jatkossakin.

Marko Keränen
tanssinopettaja, tanssija ja koreografi

Vieras

#3

11.08.2016 04:23

Oulussa osataan ja kehataan sanua! Vuosikymmenten hieno perinne pitää jatkua!

Vieras

#4

11.08.2016 04:25

Suomalainen kansantanssiperinne ansaitsee säilyttämisen ja ellei ammattitaitoisia opettajia ole, miten se saadaan säilymään? Kaikki muut kansat ovat ylpeitä omasta perinnetanssistaan, miksi meillä halutaan kaikki säilöä vain museioihin?

Vieras

#5

11.08.2016 05:08

Itse valmistuin Oulun tanssinopettajakoulusta 2002. Monipuolinen koulutus antoi hyvät eväät tanssinopettamiseen. Työllistyin alusta asti ja olen toiminut Pirkanmaalla tanssikoulu Dance Actionsin opettajana 15-vuotta. Tanssitan lapsia, nuoria, ja aikuisia viikolla. Lisäksi vierailen kouluilla opettamassa tanssia koululaisille. On erittäin tärkeää säilyttää Oulun tanssinopettajakoulutus, jotta jatkossakin tanssin ilo ja sen tuoma hyvinvointi on taattu myös tuleville sukupolville ❤️

Mira Aho

 


Vieras

#6

11.08.2016 05:51

Koska vanhin lapseni opiskelee parhaillaan tanssinopettajaksi ja nuorempi lapseni kävi juuri tanssinopettaja pääsykokeissa. Haluaisin, että lapseni saisivat opiskella ammattiin ja näin saada työskennellä ammatissa, joka on heidän sydäntään lähellä.

Vieras

#7

11.08.2016 06:11

Tanssia tarvitaan aina.
Sole
Vieras

#8

11.08.2016 06:44

Järkytys, miten voidaan edes harkita lakkauttaa koulutusta, jota muualta Suomesta ei saa, jonka oppilaat työllistyvät äärimmäisen hyvin (kysyntää on!), ja jolla on tärkeä merkitys pitää perintömme elävänä ja kehittyvänä.

Liisa Kontturi-Paasikko
Vieras

#9 Vedetäänkö pohja pois 25 vuoden kehitystyöltä?

11.08.2016 06:54

Minulla on ollut kunnia olla luomassa Suomeen paritanssin ammatillista koulutusta ensin konservatoriossa ja sen jälkeen Oulun ammattikorkeakoulussa. Tässä kommentissani puhun nimenomaan paritanssin näkökulmasta, mutta voisin kirjoittaa vastaavan kommentin kaikista muistakin koulutusohjelmista (kansantanssi, showtanssi, baletti).

Vuonna 1991 lähdimme liikkeelle tyhjästä — vuonna 2016 meillä on olemassa koulutus, joka valmistaa paritanssin kentälle monipuolisia, pedagogisesti vahvoja, laaja-alaisia ja ammattimaisesti toimivia tanssikasvattajia, jotka pystyvät tekemään tavoitteellista työtä kaiken ikäisten ja tasoisten oppilaiden kanssa. Paritanssin osalta muu koulutuskenttä on täysin sirpaleinen, joten koulutuksen lopettaminen vetäisi pohjan pois koko 25 vuoden aikana tehdyltä työltä. Emmehän salli tämän tapahtua? 

Liisa Kontturi-Paasikko

tanssinopettaja (AMK), tanssin lehtori Oamk, Fellow&Examiner IDTA & STOL


Vieras

#10

11.08.2016 07:01

Valmistuin Oulun konservatoriosta kansantanssilinjalta vuonna 2000. Olen ollut täystyöllistetty siitä lähtien ensin enemmän tanssinopettajana ja nykyään koreografina teattereissa ympäri Suomea.

Oulun AMK tassinoettajakoulutus ei valmista Suomen tanssikentälle pelkästään huipputanssinopettajia vaan myös taitavia tanssitaiteilijoita. Valmistuneet tanssinopettajat ovat myös monien nuorten esikuvia, niin tanssitunneilta kuin TV-formaateista. Jos katsoo tämän hetken Suomen teatterikenttää, musikaalien koreografioista vastaa yllättävän moni Oulun tanssinopettajakoulutuksesta valmistunut taiteilija.

Tanssinopettajakoulutuksen lopettaminen on mielestäni todella lyhytnäköistä toimintaa. Hyötyä lopettamisesta ei ole (ei edes rahallista), kuin taas haitat Suomen tanssille ovat mittaamattomat.

Miettikää tarkasti mistä leikkaatte. Kun kulttuurista leikkaatte, niin leikkaatte omia juurianne.

Jouni Prittinen

tanssinopettaja, koreografi

Vieras

#11

11.08.2016 07:04

olen kansantanssin harrastaja ja tehnyt itsekkin ohjaustyötä ja muuta tanssiteatteria järvenpäässä.tanssi on ikivanha ilmaisumuoto ollut kaikissa kulttuureissa kautta maailmanhistorian.olen ollut ylpeä oulun tanssikaupungista.olisi suuri häpeä,jos tähän kosketaan.

Vieras

#12

11.08.2016 07:05

Tanssinopettakoulutusta pitää olla Oulussa, joka on pohjoisen ja keskeisen Suomen "pääkaupunki". Koulutus on tärkeä kaiken esittävän taiteen osalta, erityisesti myös teatterin. Oulun kaupunginteatterille koulutus on erityisen tärkeä yhteistyökumppani.

Vieras

#13

11.08.2016 07:17

Tanssi on yhä suositumpi harrastus Suomessa. Taiteen perusopetuksessa opiskelee yli 30.000 lasta ja nuorta, vain musiikissa on enemmän opiskelijoita. On ensiarvoisen tärkeää, että kaikilla alueilla, myös Pohjois-Suomessa, ja kaikissa tanssin lajeissa opetuksesta vastaavat ovat saaneet alan koulutuksen ja voivat näin taata turvallisen ja laadukkaan oppimisympäristön nuorille. Taiteen perusopetuksen ja muun harrastustoiminnan laatu ja alueellinen tasa-arvo edellyttää tanssinopettajakoulutuksen säilyttämistä vähintään nykyisellä tasolla. Jokainen tanssinopettaja (AMK) työllistyy varmasti, tulevaisuusnäkymät ovat kasvavat.

Eeva Anttila, tanssipedagogiikan professori, Taideyliopisto


Vieras

#14

11.08.2016 07:18

Tanssi on intohimoni ja opettajat sen suola ja mahdollistaja monessa

Vieras

#15

11.08.2016 07:24

Pohjoisen Suomen tanssin opetus on ollut hyvällä polulla, koska tanssijan perustutkinto on Rovaniemellä ja tanssinopettajakoulutus Oulussa. Nämä ovat vahvistaneet toisiaan. Toivon tilanteen jatkuvan!

Vieras

#16

11.08.2016 07:30

Tanssinopettajakoulutus on Oulun ylpeys tanssikaupungille. Se on säilytettävä ja opettajakoulutus taattava.

Vieras

#17

11.08.2016 07:41

Siksi, että osallistuin kauan sitten neuvotteluun vaimoni kanssa, jossa esitimme Kokoomuksen Riitta Jouppilalle ja Keskustan Tytti Isohookana asunmaalle tanssiopettajakoulutuksen käynnistämistä Oulussa siten, että pääpaino olisi kansantanssissa sekä kilpa-ja seuratanssissa. Hanke toteutui ja Oulusta on vuosien mittaan valmistunut paljon tanssin ammattilaisia! Kiitos silloisille kansanedustajille - mitä tekevät nykyiset päättäjät????? Olemme vaimoni kanssa olleet tanssiurheilun ja erikoisesti lasten ja nuorten opettajina ja valmentajina yli 50 vuoden ajan. Jouduimme itse aikanaan kouluttautumaan Englannissa. Oulu on tarjonnut tanssaista kiinnostuneille mahdsollisuuden pätevöityä lähempänä ja paljon edullisemmin!


Vieras

#18

11.08.2016 07:48

Olen oululainen tanssin harrastaja sekä tanssiesitysten katsojana, liikuntamielessä harrastajana sekä joskus harrastajateatterilavalla myös esiintyvänä tanssien. Tanssi on ollut se laji jota motivoidun vuodesta toiseen harrastamaan kuntoilumielessä, ohjaajina monet Oulussa valmistuneet tanssinopettajat. Tanssi on minulle ilo ja fyysinen ilmaisumuoto. Lukuisissa harrastajaryhmissä joissa eri tanssilajeja olen vuosien mittaan harrastanut, olen tämän saman ilon nähnyt sadoissa muissa naisissa. Tanssi on mainio kunnon ylläpitäjä, ja ilmaisullinen tanssi tarvitsee pätevän opettajan (vs. kuntosalien tanssilliset lajit).

Vieras

#19 Re:

11.08.2016 07:50

#17: -  

 

Harrastajan näkökulma

#20

11.08.2016 08:28

Haluaisin lisätä keskusteluun tanssin harrastajan näkökulman. Olen harrastanut kansantanssia parisenkymmentä vuotta, lapsuudesta saakka, enkä olisi päässyt harrastuksessani näin pitkälle ilman ammattitaitoisia tanssinopettajia, jotka ovat työskennelleet ryhmäni kanssa vuosien varrella. Ammattiopettajat ovat auttaneet minua kehittymään omassa tanssijuudessani ja samalla vieneet koko ryhmäämme eteenpäin, ja luoneet intoa ja motivaatiota tanssiin. Jokaisella opettajalla on ollut uutta ja erilaista annettavaa minulle ja ryhmälleni. Tanssinopettajia tarvitaan takaamaan tanssiharrastajille mielekäs harrastus, jossa riittää haasteita ja tilaa kehittyä!


Vieras

#21

11.08.2016 08:33

SUPERtärkeä koulutus suomessa, OAMK:ssa on Suomen AINOA tanssinopettajien showtanssilinja! Jos Suomesta lopetetaan ammattitaitoistenopettajien valmistuminen, riskit loukkaantumisille kasvavat suuresti kouluttamattomuuden takia!!!!!

Vieras

#22

11.08.2016 08:38

Tanssinopettaja koulutus on erittäin tärkeä,OAMK:ista valmistuneet tanssinopettajat ovat työllistyneet todella hyvin ympäri maatamme.
Ko.koulutusta ei missään nimessä saa lakkauttaa!!!

Vieras

#23

11.08.2016 08:43

Tanssin terveysvaikutukset tiedetään, miksi annettais ammattitaitoisen opetuksen kadota!?

Vieras

#24

11.08.2016 08:54

Tanssin tärkeyden vuoksi. Sen korkeasta opetuksesta ei saa leikata.

Vieras

#25

11.08.2016 09:02

Olen itse eläkkeellä oleva rehtori ja diplomitanssinopettaja ja olen ollut opettamassa myös Oulun Ammattikorkeakoulun opiskelijoita. Minulle tanssi on ollut sekä harrastus, että ammatti, Kun jäin rehtorin työstä eläkkeelle 60 vuotiaana, tanssinopettaminen on jatkunut kuitenkin edelleen jo seitsemän vuotta. Se pitää minut fyysisesti kunnossa ja mielen virkeänä. Tanssi antaa kaikenikäisille iloa, kuntoa, sosiaalisuutta ja elämäniloa. Me kaikki tarvitsemme tanssia, sitä on ilo harrastaa ja katsella ja siihen me tarvitsemme ammattiopettajia.