Adressi kunnanvaltuutettu Olli-Pekka Hynösen erottamiseksi

Vesa Toivanen

/ #8

28.08.2016 07:05

Hynösen komentit täyttää jo kunnianloukkauksen merkit. Kommentien kohdituminen alaikäisiin lapsiin luokitellaan Suomen laissa jo törkeäksi. Mikäli tämän kaltainen asia käsitellään oikeudessa ja tuomitaan, on hyvin kyseenalaista kyseisen komentin kirjoittajan toiminta lasten asioiden hoitamiseen liittyvissä luottamustehtävissä. Kyseinen toiminta antaa myös huonon kuvan kunnan tavasta toimia. Voidaan siis kukin tahoillamme miettiä minkä kaltaisen julkisuus kuvaan Hausjärven kunta kuntalaisten toimilla olisi hyvä tähdätä. Kunnan ilmapiiri muodostumiseen vaikuttaa myös kunnan luottamushenkilöiden toiminta niin luottamustehtävissä kuin myös siviili elämässä. Ei ole kunnalle hyväksi, jos kunnan päättävätelimet ohjaa kuntaa epäasiallisen käyttäytymisen suuntaan. Tosin tämä linja kunnan "henkilöstössä" on ollut jo aijemin toiminta tapana. Koulutoimen johtaja antaa vääriä lausuntoja kuljetusten toimimisessa julkisesti Procomp nimisen yrityksen sivuilla. Myöskin Virka-aseman väärin käyttö kertomalla perusteettomia asioita on myös rikosoikeudellisesti virheelistä toimintaa. Tämä on kaiketi kunnan tapa toimia. Harmilista mutta totta Hausjärven kunnan päättävissä elimissä. Olisiko kunnanjohtajan aika puuttua "peliin" ja ohjata näitä mustia lampaita oikeaan suuntaan? Kunnanjohtaja mielestäni voisi olla kuin kapellimestari joka luo sen kokonaisuuden miltä Hausjärven kunta voisi olla. Tietysi jos ei löydy kunanjohtajasta "munaa" ... ei voi mitää. Synkältä näyttää kunan tulevaisuus. Rämitään sitten 70 luvulla, jolloin lapsia ei vielä arvostettu ihmisinä. Kunta julkisesti mainostaa kuinka hyvä täällä on lapsiperheiden asua ja olla. Kuitenkin kunnan "henkilöstö" yrittää monin tavoin vesittää tuon hyvä olon kunnianloukkauksin ja valehtelemalla.