Kipa kuntoon

Vieras

/ #18 Kilpailijana ja kilpailuiden järjestäjänä

04.09.2016 18:54

Kipa ei ole osoittanut mitään nykyaikaista toimivuutta olipa siellä käymässä sitten kilpailijana taikka kilpailuiden järjestäjänä. Kilpailijana ensin tökkii hitaus, sitten epäkäytännöllisyys (esimerkiksi se että kilpailee usealla hevosella ja joka kerta saat kaivella niitä numeroita jostain muistin syövereistä, omat hevoset pitäisi pystyä tallentamaan järjestelmään, samoin mahdolliset hevosen omistajatiedot). Kisajärjestäjänä tökkii niin ikään hitaus, joka luokka näpytä käsin ja ne samat asiat ym, saman kun voisi tehdä nopeamminkin ja miksi ei voisi hakea vanhoja kutsupohjia, joita tarvitsisi vain täydennellä/muutella luokkia), myös tuo yllä mainittu kouluohjelmalinkki järjestelmä olisi luksusta. Lisäksi kilpailujärjestäjän on aika vaikea tehdä suurempia muutoksia kipassa, ole aina yhteydessä liittoon, kun joku asia on tökkinyt/siirtynyt väärin, ja taas odottelet vastausta useita päiviä ja kilpailijat soittelevat kiukkuisina ja itse et mahda ko asialle mitään, kun ei ole oikeuksia painaa yhtä nappia. Ja ongelmakohtia on kyllä vielä nippu lisää. Viime viikkoina tolkuton hitaus suurimpana ongelmana.

Juttelin eilen siskoni miehen kanssa, joka tekee töitä atk puolella. Näytin hänelle nykyistä järjestelmää ja käytiin keskustelua mahdollisista parannusehdotuksista ja nykyaikaistamisesta. Häntä hieman huvitti ko järjestelmä ja sen toimimattomuus. Totesi, että tietotekniikan amk opiskelijatkin tekisivät opinnäytetöinään laadukkaamman järjestelmän.