RUOTSINKIELINEN KIELIKYLPYOPETUS WESTENDINPUISTON KOULUSSA

Kaikille on tilaa

/ #42 Parempi olla hyvien asioiden ja ratkaisujen puolesta kuin asenteella "muilta pois ja mulle lisää"

14.09.2016 12:22

NIMBY-asenne ja oman edun ajaminen on huono peruste siihen, että jotain pitäisi lakkauttaa. Jos jollakulla on huoli oman lapsen pääsemisestä tiettyyn kouluun, niin pitäisi perustaa addressi sitä varten, että halutaan kehittää suomenkielisten koulujen osaamista/aloistuspaikkojen määrää/imagoa. Siis RAKENTAVASTI jonkun asian puolesta.

Nyt on kovin ikävää ajaa "EI" asiaa ilman näkemysta ratkaisuun - haetaan vanhakantaista nollasummapeliä, että "minulle lisää, joten otetaan se muilta pois".

Kaikille lapsille on suomessa koulupaikat hyvin lähellä kotia. Toppelundin, Niittykummun ja Tapiolan koulut ovat olemassa ja Wessusakin on ihan kokonainen suomenkielinen linja. Jos se parisataa metriä tai koulun imago on tärkeä niin asiaa pitäisi lähteä ratkaisemaan muulla tavoin kuin torpedoimalla kehitettyä ja olemassaolevaa rikkautta ja osaamista.