hiusalan alv-kokeilu päättymässä

/ #9 Re: Oma moka

30.08.2010 09:00

#3: Ihmettelen vain - Oma moka

Olisiko ne parin euron hinnan laskut todella olleet tärkeämpiä kuin kaikki se muu positiivinen mitä alv kokeilusta oli? Ruoan alv lasku on toinen asia johon ei ole muuta sanottavaa kuin se että minun puolesta olisivat nostaneet hintoja, mielelläni tuen ravintoloitsijoita ja maksan ruoasta hinnan mikä pyydetään, enkä aina omahyväisesti ajattele niitä muutamaa senttiä! Jos on varaa syödä ulkona, on siitä myös varaa maksaa ilman että itkee niinkin pienistä summista mistä puhutaan (eurojen korotuksista) Se on pieni hinta suomalaiselle joka harvoin ravintolassa syö, mutta iso raha yrittäjälle pitkällä tähtäimellä!

Eikö kukaan ajattele yrittäjien etua, MISSÄÄN asiassa? Palkansaajia paapotaan ja hellitään lomilla ja sairaslomilla joita käytetään turhankin hepposesti, kuinka monta yrittäjää tunnette joka pitää talvi,kevät,kesä ja syyslomat ja vieläpä rahaa virtaa maatessa?? Kuinka moni yrittäjä jää "sairaslomalle" jos on nenä tukossa ja vähän kurkku kipeenä?? ETTE TIEDÄ sellaisia yrittäjiä. Miksi? Koska yrittäjän on töitä tehtävä aamusta iltaan 6pv viikossa,12 kuukautta vuodessa jotta pystyy pitämään yrityksensä pystyssä ja perheensä ruoissa.

Se mitä kampaajalle jää käteen 30€ maksavasta leikkauksesta on niin säälittävä osa että en kampaamopalveluita käyttävänä edes kehtaisi ruikuttaa siitä että hinnat ei laskeneet! Sen sijaan olisin tyytyväinen että ehkä joku innokas sukulaistyttö/poika sai heti valmistuttuaan töitä, ehkä jopa perusti oman yrityksen ja hyvin on pyyhkinyt! Ei vaan taida muut kuin yrittäjät ymmärtää sitä että se hyvin pyyhkimisen aika on nyt vuoden vaihteessa ohi.

Näin meillä suomessa kannustetaan Nuoria YRITTÄMÄÄN! Yrittäjissä on maamme TOIVO!