hiusalan alv-kokeilu päättymässä

suomalaiset on kateellista kansaa?
Vieras

/ #23 Re: sivusta seuranneen yrittäjän kommentteja

31.08.2010 10:07

#20: Yrittäjä - sivusta seuranneen yrittäjän kommentteja

1. Yksi syy tähän "etuoikeuteen" (oletko tietoinen että moni muukin oli etuoikeutettu; mm. suutarit ym. käsityöläiset) voisi olla vaikkapa se että teemme huomattavasti surkeammalla katteella töitä kuin MONI muu yrittäjä. Jos muurari velottaa 60e/h parturi-kampaaja puolestaan n.30e/h. (huomioi tämä nyt keskiarviona) -Kohtuullista?   Harmittaako se kovasti että esim. koulutetut hierojat on niin "etuoikeutettuja" ettei maksa alv:a ollenkaan?! (jos heille tulisi nyt alv. maksettavakseen, se menisi suoraan hintoihin, ja sinä heidän palveluitaan käyttävänä maksaisit sen korotuksen)

Jos kampaamoalan (ja sen suutarinkin) alv jää 9% se vääristää korkeintaan muutaman kateellisen ihmisen sielun elämää.

2. 90% näistä "yrityksistä" on toiminimellä työskenteleviä "yrittäjiä", jotka toimivat niiden AAA-luokiteltujen yritysten tuolivuokralaisina,ja maksavat KOHTUUTTOMIA tuolivuokria, esim. pk-seudulla tonnin molemmin puolin, pelkästä penkistään... (ja turha todeta että hullu on se joka maksaa. Tuolihinnat on suunnilleen samoissa joka liikkeessä, ei ole monella varaa valita)  siihen muut velvoitteet päälle, joita jokainen yrittäjä maksaa, huolimatta firmansa koosta, oli sitten AAA tai Ö ryhmää, voi laskea äkkiä kuinka monta päätä saa leikata jo siihen tonniin... saati sitten sen tuolivuokra yrittäjän oma palkka joka pitäisi tienata... ja tosiaan siitä 30e:sta maksetaan sitten vielä alv. ym. sivukulut. KEHNOJA SELITYKSIÄ?sinulla kärjistämistä, vailla mitään käsitystä koko alasta. "osalla tuntuu menevän loistavasti"... varmasti joka alalla on niitä joilla loistavasti pyyhkii. haloo.

3. Kustannukset eivät ole lähteneet kasvuun? Missä päin mahdat yrittää, ja millä alalla?Kyllä täällä on noussut ihan kaikki hinnat. Ihan ilman yrittämistäkin saisi maksella enemmän kuin verrattuna parin vuoden takaiseen... Onnekas olet.

4. kuten sanottu, tällä alalla SUURIN osa työllistää itse itsensä, ei itsensä lisäksi muita, tienaa juuri vain sen oman elantonsa, eikä ole mahdollista edes kääriä mitään voittoja. Ei välttämättä ole vaihtoehtoja kuin olla yrittäjänä,jos haluaa alalla pysyä, vaikka palkkatyö olisi alunperin houkuttanut enemmän. Jos oma kk liksa on n.1500e/kk jota "firmastaan" voi nostaa ulos (tottakai jollain menee paremmin, mutta suurin osa todellakin elää pienituloisena, voi kysyä onko se mielestänne arvon yrittäjä, inhimillinen ansio yli 40h viikko työstä?Jatkaisitko omalla alallasi täysipäiväisenä yrittäjänä vaikka korvaus olisi naurettavan minimaalinen? Jos teet niin, varmaan nautit työstäsi suunnattomasti.

(toki mielestäsi varmasti tämä työ on niin kevyttä henkisesti ja fyysisesti, verrattuna kaikkeen muuhun yrittämiseen, ettei tästä juuri kannata maksaakkaan... ja kun ihan on itse sössitty niin mitä sitten valittamaan. Parturi-kampaajat on hyvätuloista porukkaa?)