Opettajille tuki!


Vieras

/ #8 Raimo R.

14.10.2016 07:59

Ongelmat alkoivat jo 40 vuotta sitten kun siirryttiin peruskouluun. Alkoi riehuminen ja tottelemattomuus, uskonnonopetus naurunalaistettiin, ei Jumalaa eikä muitakaan auktoriteetteja.

Oppilaista tuli asiakkaita, joita opettajien  on palveltava ilmaitteeksi. Ilmaiseksi meni koulu, kirjat, välineet, kouluruoka ja koulumatkat. Heti alkoi röyhkeys ja hävyttömyys. Nykyisten lasten vanhemmat on itsekin käyneet jo peruskoulun ja ehkä heidänkin vanhempansa.

Ennen vain vähemmistö lapsista pääsi oppikouluun. Lukukausimaksu maksettiin käteisellä koulussa, ruokamaksut maksettiin koulussa, kirjat ja vihkot ostettiin kaupasta vanhempien rahoilla, bussiliput ostettiin itse tai käveltiin pitkiäkin matkoja. Opettajia kunnioitettiin, opiskelulle annettiin arvioa, koska kaikesta piti maksaa, ja oppilaat näkivät itse, että vanhemmat otti rahat omasta lompakostaan, he tiesivät kenen rahoilla elettiin. Jos joku käyttäytyi hävyttömästi, niin asianomainen erotettiin koulusta. Sai palata kansakouluun tai siirtyä työelämään siltä istumalta.

Toiset riehuu, koska ovat liian älykkäitä keskivertojoukkoon, toiset hitaita oppimaan tai täysin oppimiskyvyttömiä. Kaikki hermostuvat, vammaiset ja henkisesti häiriintyneet integroidaan samaan ryhmään erilaisuusen oppimiseksi. Erilaiset kuitenkin joutuvat pääsääntöisesti kiusaamisen kohteeksi tai eristetään muista. Kaaos on valmis.

Lukukausimaksut pitää palauttaa! Samoin välinemaksut, matkat maksettava itse! Niin johan alkaa löytyä kuria ja kunnioitusta.