PRO ROXX

Petra

/ #45 PRO ROXX

29.10.2016 10:49

Tässä vähän selvennystä, jotta ei mene ne puurot ja vellit liian sekaisin...

Ruber Oy on tuolloin 2011 esittänyt että he olisivat valmiita kehittämään toimintaa satamassa, mutta kaupunki on vedonnut siihen että asemakaavaa ollaan muuttamassa joten sitä tulee odottaa. Asemakaavan valmistelu on kuitenkin pitkittynyt ja nyt vasta sitä ollaan aloittamassa.

Tässähän se asia onkin tässä että vuokrasopimuksen jatkosta on keskustelu avattu jo 2011, viisi vuotta ennen kuin sopimus umpeutuu. Maavuokrasopimus on Ruberin nimissä.
Maavuokrasopimus on voimassa 31.12.2016 asti ja sitä on viimeksi jatkettu vuonna 2002.

Ab Ruber Oy on myös vierasvenesataman toimija. Sopimus vierasvenesataman ja toripalvelujen järjestämisestä on jatkettu vuodesta 2011 vain vuosi kerralla päättyen nyt tältä erää 30.11. Pidempiaikaista sopimusta on anottu, jotta toimintaa vierasvenesatamassa ja yhtiön omistamissa tiloissa voitaisiin kehittää. Asiaa ei olla kuitenkaan otettu käsittelyyn, vedoten nimenomaan tähän kehitteillä olevaan asemakaavaan.

Ruber Oy omistaa rakennuksen. Hanko Roadhouse Oy markkintointinimeltään Roxx Café-Pub on Ruber Oy:llä vuokralla.
Kahvila-ravintola täydentää ja mahdollistaa ympärivuotisen
toiminnan tiloissa ja näin myös pidentää vierasvenesataman käyttömahdollisuutta. Syyskuussa satama on suljettu, mutta silloinkin suihkuun ja saunaan pääsee Roxx Cafén tilojen kautta
Ruber Oy on viimeksi joulukuussa 2015 anonut maavuokrasopimukseen jatkoa, tietäen että sopimus päättyy 31.12.2016.

Nyt eletään lokakuun loppua, eikä kaupunki ole ottanut asiaa käsittelyyn. Kaupunki sanoo että heillä ei ole minkäänlaista juriidista velvoitetta käsitellä jatkoanomusta, jos he eivät halua.
Määräaikainen sopimus päättyy ja thats it.

Väittämä että vierasvenesatman yöpymiset olisivat vähentyneet ei pidä paikkansa. Edelleenkin satamassa on vuosittain n. 7000 yöpymistä. Tosiasia on että veneiden kokoluokat ovat suurentuneet ja näin vaikka satama on täynnä niin sinne ei enää saada mahtumaan yhtä paljon veneitä. Nykyinen kapasiteetti on täynnä ja siitä ei voida syyttää sataman toimijaa, vaan kaupungin tulee luoda ne edellytykset että lisää veneitä saadaan mahtumaan, toisinsanoen rakentaa lisätilaa. Verrattain voidaan sanoa että ennen 134 metriä pitkään päälaituriin saatiin mahtumaan 100 venettä kun siihen nyt mahtuu enää 70 venettä.

Mitä Roxxiin tulee, Ruber Oyn rakennus on alkujaan palvelutalo satamalle, johon on nyt sijoitettuna lisäksi kahvila-ravintola joka myös palvelee satamaa. Talo ei ole pelkkää suihku-/saunatilaa, sellaisena sitä ei voitaisi pitää auki ympäri vuoden. Nyt kun tiloissa toimii myös paikallisia palveleva kahvila-ravintola niin tämä voidaan pitää auki 364 päivää vuodessa aikaisesta aamusta myöhään iltaan.
Tämä on paikkana hyvin suosittu kokontumispaikka meille paikallisille vauvasta vaariin.
Kun maavuokrasopimus päättyy on yrityksellä sopimuksen mukaan kaksi kuukautta aikaa purkaa rakennus.

Tässä faktat ja se että yli tuhat henkilöä on allekirjoittanut nettiadressin ja ja toistasataa allekirjoitusta on vielä paperisena, niin viestii selkeästi että Roxxin asiakkaat toivovat että rakennusta ei jouduta purkamaan! Muu on sanahelinää...