Kannabis lailliseksi

-- --

/ #99

06.03.2007 17:42

"niin no, katotaas sit ku kannabis tulee lailliseks ni mitä seuraavaks, "kattokaa ny itekki et ei kokaiini tapa ku 1/3 osan niist mitä heroiini, pakkohan tää on saada lailliseks" ja hyvä sit ajella tuol autol ja poltella, sit vedetään vähän suklaata ni näy mtn, hienoa piripäät! miksei kaikki sais ajella kännis täst lähtien? ku eihän rattijuopotkaan tapa varmaan niin paljoo ihmisii ku ns. "oikeat huumeet" miettikää nyt oikeesti, ootte niin väärässä ja idiootteja ku voi vaan olla, ni miks pitää jankuttaa?"

Heroiini ja kokoiini eivät ole kovin turvallisia päihteitä, eikä niitä täten olla laillistamassakaan. Ajoi joku sitten kännissä saati pilvessä, se on (edelleen!)yhtä rangaistava teko. Tuo "idioottittelu" todistaa vain tietämättömyytesi aiheesta, kun yrität paikata informaation vajetta naurettavalla pätemiselläsi. Ole hyvä ja tutki asiaa, ennen kuin tulet nolaamaan itseäsi. Kiitos.

"Miksi yleensä se pää pitää saada sekaisin?
Itse boikotoin kaikkia päihteitä, kofeiinia ja kolaa myöden.
Karkki on harva paheeni. Paras nautinto on seksi ja liikunta. Ja seksistä tulevaa hyvänolontunnetta ei voita mikään, ei edes möyhy!"

Niin, miksi? Miksi ihminen haluaa nauttia elämästään? Miksei ihminen myös saisi nauttia elämästään, omalla haluamallaan tavalla? Ihmisellä on täysin luonnollista hakeutua tekemisen pariin, joka antaa hänelle mielihyvää. Myös eläinkunnassa eliöt hakeutuvat satunnaisesti päihdyksiin.

'Varhaishistoria

Päihteitä on käytetty koko tunnetun ihmiskunnan historian ajan. Arkeologisia todisteita psykoaktiivisten päihteiden käytöstä on löydetty ainakin viimeiseltä 10 000 vuodelta, ja historiallisia todisteita eri kulttuurien käyttämistä päihteistä viimeiseltä 5 000 vuodelta.[5]

Päihteiden lääkinnällinen käyttö on näytellyt historiassa merkittävää osaa, mutta myös ehdotettu tajunnan muuntelemisen vietin olleen eräitä merkittäviä syitä, kuten janon, nälän ja seksuaalisten mielitekojen tyydyttämisen tarpeen. Jotkut väittävät markkinoinnin, helpon saatavuuden ja nykyisen elämäntyylin olevan syitä, miksi ihmiset ajautuvat käyttämään päihteitä päivittäisessä elämässään, mutta ei tarvitse katsoa kauaksikaan historiaan, tai vain lasten haluun pyöriä ja heilua sekoittaakseen päänsä, niin voidaan huomata miten tajunnan muunteleminen on yleismaailmallista.

Tämä käytös ei pelkästään rajoitu ihmisiin. Yllättävän monet eläimet kuluttavat psykoaktiivisia kasveja, eläimiä, marjoja ja jopa käyneitä hedelmiä, joista ne tulevat selvästi juovuksiin. Kansanomaiset tarut pyhistä kasveista usein viittaavat eläimiin, jotka opettivat ihmiset niitä käyttämään.

Biologisessa evoluutiossa on selvästi viitteitä eläinten ja kasvien yhteiseloon, ja siihen mitä tulee kemikaalien ja niitä vastaanottavien aivojen eri reseptoreiden olemassaoloon hermojärjestelmässä. On teoretisoitu, että psykoaktiiviset aineet olisivat näytelleet tiettyä osaa ihmisen tietoisuuden kehityksessä.'

lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/P%C3%A4ihde