Vieras

/ #71

05.01.2018 20:55

Minä leikkaisin menoja sosiaaliturvasta jota nykyisin jaetaan ainoana maan tietääkseni Euroopassa myös samanlaisin perustein kuin Suomessa syntyneille ihmisille suomen kansalaisille. Minun järjen mukaan koska missään Lähi-Idän eikä muissakaan maahanmuuttajien kotimaassa ole ollut tällaisia sosiaalipalvelujen apurahoja ja niitä ei ole ennen heille jaettu . Siksi toivoisin että jokaiselle maahanmuuttajalle Kela antaisi 50% pienemmän asumistuki, hoitotuki, sekä toimeentulotuki avustuksen koska he saavat jo asunnot joista heidän ei tarvitse maksaa vuokraa koska asunnot maksaa kyseinen kunta taikka valtio eikä he tarvitse kahta asumistukea ja ilmaisen asunnon. Vammainen joka on esimerkiksi huononäköinen tarvitsee sosiaaliapua näöntarkastukseen koska jos miinapommien sirpaleet hitaasti mutta varmasti tekevät heistä sokeita heille saattaa tulla hyvinkin paljon vaikeuksia koska eivät tunne paikkoja. Myös lapsilisät ovat sellaisia joita ei heille ole ennen maksettu ja siksi niistä voisi hyvin näiden äitiyspakkausten kohdalla tehdä muutoksen ja antaa ensin vauvaikäisen toisen lapsen syntyessä 2 vuotiaalle kuuluvan äitiyspakkauksen niin ensimmäisen äitiyspakkauksen vaatteet saisi toinen syntynyt lapsi. Kaikki nykyään menee kierrätykseen kirpputoreilta miksi ei omille lapsille se sopisi.