Sijaissynnytys lailliseksi jälleen Suomessa

Sijaissynnyttäjien kannalla

/ #20 Kun sijaissynnytysjärjestely on Viimeinen oljenkorsi

30.12.2018 05:38

Osassa aiemmista viesteistä viitataan kintaalla oman lapsen saamiseen, ja ehdotetaan adoptiota, moraalisin yhteiskunnallisin perustein. Huomaan, että nämä sivustahuutelijat eivät varmasti omaa minkäänlaista kokemusta lapsettomuudesta ja siitä tuskasta, että voiko tässä koko elämässään ikinä saada omaa lasta. Itsellä takana 6v yrittämistä, 2 kohtuun myöhään kuollutta ja synnytettyä lasta. Syynä istukan toiminnan loppuminen ja syytä siihen ei tiedekään ole vielä löytänyt. Helppoa on muiden yrittää ulkoistaa vieraiden ihmisten henkilökohtaisia tragedioita yhteiskunnallisiin ongelmiin ja valjastaa näitä ihmisiä niiksi moraalisiksi vastuunkantajiksi maailman ongelmista. Asiat eivät vaan yhden ihmisen kokemusmaailmassa ole ihan näin yksinkertaisia, kuin millaisina ne ilmeisesti teille näyttäytyvät. Toivon sydämestäni, että sijaissynnyttäminen tulisi lailliseksi. Siihen asti pari viimeistä pakastettua hedelmöitettyä alkiota odottavat pakkasessa, koska enää en pysty henkisesti kolmatta lasta menettämään ja kuolleena synnyttämään. Samalla; ihanaa, että löytyy myös niitä ihmisiä, joille adoptio on vaihtoehto. Se onkin sitten ihan toinen keskustelu, ja pidettävä mielestäni erillisenä tästä keskustelusta.