Lääkekannabis kipupotilaiden käyttöön


Vieras

/ #16

17.09.2010 21:44

Tajuttoman säälittävää touhua Suomelta. Miksi kannabis on ylipäätänsä kieltolaissa? Ettei vain sattuisi johtumaan, kun pari bisnesparonia tuolta lännestä päin valittivat, kun ei villa enään mennyt kaupaksi kiitos kannabiksen ja niin edelleen?

Ei, pitää syöpäpotilaille antaa fentanyylia, jonka rinnalla heroiini ja morfiini ovat tikkarin veroista kamaa? Entä panacod niminen lääke, jossa on parasetamolia ja kodeiinia? Parasetamoli on maksalle toksinen aine, miten se voi olla terveellisempää kuin kannabis? Kodeiini ei vielä niin paha ole, kuitenkaan, mutta opiaatti kuin opiaatti, kannabis on vain parempi veruke, fyysisen riippuvaisuuden mahdollisuudet ovat paljon pienemmät.

Ja sitten eräs seikka, mitä haluaisin teille kannabiksen käyttäjille samalla kertoa. Jos te saatana haluatte aineen laillistetuksi, niin alkakaa jo pikkuhiljaa miettimään itseännekin. Olen nähnyt liian monta esimerkkiä, joille ei päiväkään ilman riitä. Liian monta esimerkkiä, jotka ovat pilanneet tulevaisuutensa kiitos aineen takia. Kaikki ei todellakaan johdu sen takia koska se "eristää sinut muista". Ja miettikää uudelleen, pitäisikö kannabista todellakin käyttää maseentuneena? Vastaus: EI.

Olen itse myös käyttäjä, ja erittäin vastuullinen siinä. Toivoisin tosiaan näkeväni enemmän esimerkillisiä kannabiksen käyttäjiä, jotka eivät pilaa sillä elämäänsä. Te jotka olette jo pilanneet elämänne - teiltä se pitäisi oikeasti kieltää. Ja tuomitsin ehkä liian kovaa "päivittäisen käytön", mutta tarkoitan enemmän sellaista, että tilanteesta riippuen. Eli jopa ennen duunia tai koulua, pakko ajaa vaikutusen alaisena yms. Tämä on niin väärin.

 

PS. Muksis, tuo on kiistanalainen asia. Lääkekannabista on eri suuntaan erillaisia. THC on pää-asiassa se päihdyttävä aine, sitten on myös pari muuta. Lääkekannabis on ilmeisesti jalostetumpaa, josta THC:ta yleensä löytyy enemmän kuin katukannabiksessa. Sitten on myös se toinen aine, joka taitaa olla oikeasti kivunlievittävä aine, eikä niin päihdyttävä kuin THC, en vain muista nimeä. Jossain lääkekannabiksessa on jalostettu pää-asiassa tätä ainetta. Mutta, älä ota tätä tekstiä varmana, koska tämä on " jos muistan oikein... " tekstiä. :)