VANHAINKOTIEN PUOLESTA

/ #13 Ystävällisesti

21.09.2010 20:32

Hyvät adressin allekirjoittajat!

Arvostan aktiivisuuttanne, mutta siitä huolimatta tai ehkä juuri siksi haluan tuoda tiedoksenne seuraavaa: Salon kaupungin  vanhuspalvelun (SoTe) tarkoituksena ei ole lakkauttaa kaikkia laitospaikkoja vaan vähentää niitä.

"Ideologian" tavoitteena on, että ihminen voisi elää omassa kodissaan niin kauan kuin mahdollista. Tämä on tarkoitus toteuttaa siten, että laitospaikkoja vähennetään järkeä käyttäen sitä mukaa kuin sänkyjä vapautuu. Seniorit saavat paikan kuntoisuutensa mukaan, mikäli he eivät tuettunakaan pärjää kotonaan. Korostan että vanhukset ovat aivan liian arvokkaita käytettäväksi aluepoliittisena välikappaleena.

Marjatta Halkilahti on propagandallaan levittänyt valheellista kuvaa, jonka mukaan Kajalakoti tyhjennetään siten, että siellä nyt olevat pakkosiirretään koteihinsa tai omiin hoteisiinsa. Tämä on väärää, valheellista tietoa ja vastuutonta tiedottamista. Viittaan edellä kirjoittamaani.

Lopuksi kysyisin, onko Kajalan ylin kerros turvallinen kaikissa olosuhteissa?

Antero Leppänen

www.anteroleppanen.fi