Pelkosenniemen ja Savukosken pankkipalvelujen puolesta

Kuolan kettu

/ #59 Pro Kansa

16.12.2011 23:05

Tämä on mainio esimerkki siitä, mitä palvelut, lähipalvelut, aluepolitiikka,välittämisen yhteiskunta, vanhustyö,muutos ja muutoksen hallinta merkitsevät kansalle, syrjäiselle kansalle. Tämä näyttää yhdistävän niitä voimia, jotka puhuvat ja toimivat yhteisen hyvän puolesta.Me.
Oikeus- ja hyvinvointivaltio on vaarassa keskittävien voimien hyökkäyksessä.Ne jyrää meitin.

Taittapi Lapin maakuntakin lakata olemasta . Tieto annettaneen pressanvaalin jälkeen. Maakuntia ja keskussairaaloita jäänee noin 10. Kuntaliitokset tehdään pakolla, vähintään talouspakotteilla.Pelottelevat 30, jopa 70 %:n kunnallisverotasoilla. Tiedot ja kartat jaetaan kuntajohtajille helmikuussa.Maaliskuussa-huhtikuussa valtuustot saavat lausua asiassa. Muodollisesti. Siimäniterähän valta kuuluu kansalle ja kunnallisvalta kuntalaisille.Se on itsehallintoa, joka perustuslaissa on säädetty Ståhlbergin aikaan.
Suomen suurimman pankkijärjestön, osuuspankin , tulee miettiä vielä asiaa kahdesti.Nimet esiin, jotka ovat Pohjolan Osuuspankin luottamushenkilöinä sen eri portaissa.Etteivät vain sattuisi pääsemään ehdokasasettelussa lokakuun 28. päivänä 2012 ehdokkaiksi kunnallisvaaleihin. Heistä ei ole edunvalvojiksi, kansan palvelijoiksi. Kansan on nostettava heidän sivupenkille vaaliuurnilla.