Puolusta Ylen Lapin Radion uutisia!

alamittainen

/ #21

27.12.2011 21:02

Puolustan ja kovasti. Paras aluetoimitus Suomessa. Välttämätön laajassa kairassa, harvaan asutussa Lapinmaassa. Lopettaminen olisi rikos ihmisyyttä , maan ja kansan tasapuolista kohtelua, yhdenvertaisuutta ja ihmisarvoa kohtaan.
Tässä taas nähdään, miten kokoomussosdemit ajavat aluepolitiikkaa alas, palveluja ja läheispalveluja ihmisten luota kauas tavoitellessaan suuruutta ja keskittämällä maata ja sen kansaa.
Lapin alueradion ja palvelujen säilyttämisen puolesta on hyökättävä lujasti, koukattava, iskettävä sivusta, puolustettava ja viivytettävä ankarasti kynällä ja sanalla. Haettava muitakin keinoja alueradiotoiminnan turvaamiseksi. Onko kalotin alueella Ruotsissa ja Norjassa mahdollisia yhteistyökumppaneita? Venäjän intressi tukea pienen ja köyhän kansan tietohuoltoa?
Aikanaan perustettiin kansanopetus ja mm kirjastolaitos kaikkiallle Suomeen syrjäisintä kolkkaa myöten ja siten noustiin kansana hyvinvointivaltioksi, oikeusvaltioksi ja palveluyhteiskunnaksi. Nyt sen kimppuun käydään häikäilemättömästi, jatkuvasti ja sitkeästi. Maa ja kansa jakaantuu jo muutoinkin kiihtyvällä vauhdilla ; hyvinvoivat- pahoinvoivat, rikkaat-köyhät, terveet- sairaat, sosiaaliset-syrjäytyneet, työlliset- työttömät jne.
Kolmen kuukauden kuluttua olemme alueradion lisäksi kuulleet, että kunnat, seurakunnat, maakunnat, aluesairaalat, keskussairaalat,varuskunnat,ammattioppilaitokset,lukiot fuusioidaan. Jäljelle jää kootut teokset. Se tarkoittaa yksinkertaisesti, että palvelut ja varsinkin lähipalvelut etääntyvät. Elinolosuhteet heikkenevät maan raja-alueilla, reuna-alueilla ja syrjäseuduilla. Kiittäkää siinä sitten kokoomusta ja sosialisteja.Muistan ikuisesti päämin Raf Paasion ( Pertti Paasion isä ja Heli Paasion isoisä ) sanoneen pohjoisen lähetystölle: mitä siellä olette, tulkaa pois. Se sama sanoma näyttää soivat edelleenkin, vaikka Jungnerin luulisi jnkv tuntevan Matti ja Olavi Lahtelan alenevan polven edustajana pohjoisenkin oloja. Olihan hän luiskahtanut aina Revon tavoin ihan pääjohtajaksi saakka. Sosialistit ovat nyt vallan aallonharjalla. He edustavat valtaa tässä maassa tässä asiassa kokoomuksen rinnalla , tosin askeleen edellä. Lapin kansan syöjille pitäisi löytää ihan oikeita nimiä, jotta vaaleissa tammikuussa, helmikuussa ja kunnallisvaaleissa lokakuussa 2012 muistaisimme.