Vaadimme vuonna 2007 väärinperustein huostaanotetun, Joona Markus Mikael Leppäniemen palauttamista k

Vieras

/ #36 Re: Ihmisoikeusasiaksi tuomioistuimiin

01.10.2010 10:05

#35: Lapsen oikeus vanhempiin kunniaan - Ihmisoikeusasiaksi tuomioistuimiin

Kunnat ovat keskineet uuden tavan rahastaa valtioa. Kunnan kassaan kilahtaa sievoinen summa joka huostaanotosta. Ongelmana on löytää sijaisperheitä, eikä vaikeasti häiriintyneitä lapsia haluta niihin, eli siis alkoholi- ja päihdeongelmaperheistä, jotka oikeasti tarvitsisivat sijaishuoltoa. No kunnissa kehitellään milloin mitäkin, että voidaan rahastaa normiperheen lapsilla. Sijaisperheet ottavat lapsia vain omien tarpeiden takia, eli yleensä heillä on taloudelliset intressit - se onkin ihan kannattavaa puuhaa, mutta lapsesta ei saa aiheutua liikaa vaivaa, jolloin päädytään näihin normaalikodista tulleisiin. Aina parempi jos lapsella on kommunikointiongelmia, hehän eivät osaa kertoa tilanteestaan. Valitettavasti!

Kannattaa lukea Anu Palosaaren blogistakin: http://www.tamperelainen.fi/Uutiset/Paikalliset-kumppanit/Anu-Palosaari/HUOSTAANOTOISTA