Uskonnon tyrkyttäminen pois kouluista

Oulu

/ #1

26.03.2007 21:34

Mun mielestä ei lapsi ole valmis päättämään omista uskonasioistaan alle 10-vuotiaana. Hän ei tiedä asioista tarpeeksi, jotta osaisi muodostaa kunnon mielipidettä. Tietenkin tämä on yleistystä, eikä kosketa kaikkia. Tieto pohjautuukin omiin kokemuksiini.
Ja sit tämä virsien laulaminen ja rukouksen lausuminen. Nämä kuuluvat luterilaiseen uskontoon. Minun koulussani kaikki kuuluivat luterilaiseen uskontoon, joten eikö se ole ihan realistista silloin lausua rukous? En sano olevani mikään harras uskovainen, mutta siihen aikaan se kuului perinteeseen. En minä loppujen lopuksi olisi koulussa osannut mennä syömään jos sitä rukousta ei olisi lausuttu.. ;) Ja nämä virret kuuluivat meidän aamunavaukseen. Minusta siinä ei ollu mitään outoa, ja se kuului myös perinteisiin. Aamunavaukset käsittelivät lähes aina raamattua tai jotain sen tekstiä. Se ei haitannu mua ollenkaan.
Tietenkin asia on erikseen, jos koulussa on kirkkokuntaan kuulumattomia. Silloin järjestelyjä on mietittävä uudelleen.

En siis allekirjoita.