PAKILANTIEN JALANKULKIJOIDEN LIIKKUMINEN TURVALLISEKSI

Pakilalainen vanhempi

/ #8 Suljetaan Pakilantie

16.01.2012 21:28

Olen kaikkien kirjoittajien kanssa samaa mieltä siitä, että Pakilantie ei ole turvallinen pienille jalan- ja pyörilläkulkijoille. Suljetaan koko väylä autoliikenteeltä. Bussit voivat kulkea Tuusulantietä ja Kehä 1.stä pitkin ja yksityisautot voi jättää vaikka johonkin Vantaalle parkkiin. Sitten tyngän verran asiaan. Jokainen liikenne onnettomuus on ikävä tapahtuma. Pelkillä 50 metrin välein olevilla liikennevaloilla tai korokkeilla siirretään ongelma Pakilantieltä pienemmille asuntokaduille, joilla ei ole edes jalkakäytäviä suojateistä puhumattakaan. Toivon että jokainen opettaa lapsilleen jo pienestä pitäen sen että liikenteessä ei voi luottaa oikeuksiin. Turvallisempia reittejä Pakilan ala- ja yläasteelle tältä puolelta Pakilantietä, jossa tässä onnettomuudessa loukkaantunut poika asuu on Kyläkunnantieltä kevyenliikenteenväylä kehän yli ja kehän pohjoisreunaa pitki koulun pihaan asti. Ei lyhin, mutta varmasti turvallisin.