Lukiota ei saa viedä pois Tikkakoskelta!

Vieras

/ #71 Re: Näpit irti - Lukiota ei kannata viedä pois Tikkakoskelta

26.01.2012 20:28

#11: Iloinen positiivisuus kantaa - Näpit irti - Lukiota ei kannata viedä pois Tikkakoskelta

Tosi hyvä, että olette ottaneet positiivisen ja eteenpäin vievän linjan. Markkinoikaa suoramarkkinoinnilla kavereille ja räjäyttäkää potti niin, että kevään alustavissa hauissa Tikkakoskelle halutaan reilusti yli paikkatarjonnan. Listään vaan aloituspaikkoja niin, että tavoiteet saavutetaan ja lukio säilyy. Voisiko urheilulukion talvilajien harrastajat siirtyä Tikkakosken lukioon? Meiltä kun löytyy sitä lunta, jäähalli ja luontoa, jossa taitojaan hioa.

On elämänlaatua, että voi kävellä kouluunsa yli puolen tunnin autossa istumisen sijaan. Automatkoihin kuluu vähintään 30minx2/päivä ja viikossa se tekee vähintään viisi tuntia. Siihen vielä bussin odottelut ja niistä myöhästelyt. Olo ja kunto on aivan toinen jos koulumatkan taittaa ulkona kävellen. Kylä kun on pieni, niin säästyy tuosta ajasta läksyjen lukuunkin.

Kyllä vanhemmat olette myös avainasemassa siinä, että lukio kylällämme säilyy. Olisiko kannustimena vaikka maksaa ne linja-autolippurahat nuoren käyttörahoiksi, jos hän näille kotinurkille jäisi ylioppilaaksi saakka? Varmasti on opetus yksilöllisempää ja tukea enemmän tarjolla pienessä paikaikassa, jossa sinut persoonana tunnetaan, kuin suurissa broilerihautomoissa.

Tsemppiä Tikkakoskelaiset!