Adressin nimi

avulias

/ #9 Lisäyksiä tekstiin

27.01.2012 15:52

Voisitko laittaa adressiin tiedon kelle se luovutetaan ja milloin? Voisit myös muistuttaa laillisten ja kaupallisten (mm. elokuva-)latauskanavien vajeesta ja niiden tärkeydestä vaihtoehtona piratismin sijasta. Ja lisää ihmeessä ACTA mukaan. Sehän pitää hyväksyttää europarlamentissa ja eduskunnassa.

Määräys palveluntarjoajille sensuroida kokonaan pääsy tekijänoikeuksia rikkovaa aineistoa sisältävälle sivulle kuulostaa huolestuttavalta. Se jättää vastuun ja vallan täysin palveluntarjoajille ja on vaikea uskoa, etteikö väärinkäytöksiä esiintyisi. Niin kuin netissä verrattiin, määräystä olisi ollut mahdollista soveltaa vaikka Vihreiden eduskuntavaalikampanjasivun sulkemiseen, koska Uusi Suomi syytti Vihreiden leijonalogon rikkovan sen tekijänoikeuksia. Yhdysvalloissahan esitettiin, että pelkkä epäilys väärinkäytöksestä riittäisi. Kuka voi taata, ettei mahdollinen laki aiheuttaisi toisinajattelijoiden tai opposition viestintäkanavien sulkemista jonkun ''tekijänoikeusloukkauksen'' eli yksittäisen tekijänoikeuksia rikkovan kuvan tai keskustelulinkin jakamisen takia? Kiinakin noudattaa täsmälleen samaa taktiikkaa ja tuntuu että täälläkin lakia ujutetaan vaivihkaa samaan suuntaan erilaisilla verukkeilla.