Vastustamme oikeuden päätöstä palauttaa amerikanbulldoggi, sitä parvekkeelta roikottaneelle omistaja

Helena Anttila
Vieras

/ #296 Oikeutta ?

28.10.2010 17:11

Hei!

Käsittämätöntä julmuutta. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että eläinrääkkäyksetä pitäisi saada kovemmat tuomiot, sillä kyseessä ovat väkivaltarikokset. Eläintä ei saa kohdella väkivalloin ja kurittaa. En voi ymmärtää oikeuden päätöstä. Siellä on kyllä väärät ihmiset töissä, joilla oikeuden taju on vakavasti hämärtynyt. Tällaisissa tapauksissa pitäisi ottaa huomioon se, että eläimeen kohdituva väkivalta kertoo ihmisen julmuudesta ja tunteettomuudesta ja on vakava asia. Ihminen, joka on vaarallinen eläimelle, on vaarallinen myös muille ihmisille. Eläintä pitäisi arvostaa myös eläimen itsensä takia yksilöllisenä olentona, joka tuntee kipua, pelkoa, kärsimystä ja kiintymystä. On väärin, että eläimet, jotka ovat täysin ihmisten armoilla, eivätkä tee mitään pahaa, joutuvat ihmisten mielivallan uhriksi. Niin ei saa olla. Sitä ei kenenkään pidä hyväksyä sivistyneessä yhteiskunnassa!