Suomen haettava NATO-jäsenyyttä

helsinki

/ #2 Näyttää siltä, että tukemalla Natoa

01.05.2007 20:56

suomi tukee demokratiaa. Ja toisaalta ne jotka vastustavat Natoa tuntuvat toimivan demokratiaa vastaan.

Vielä 1960-70 luvulla suuri osa suomen vasemmistopuolueita vastusti jopa kaupankäyntiä lännen kanssa.

1980-90 luvulla samat piirit yritivät pelotella suomea Natolla. Oli Itä-Euroopan rauhan aseet vastaan Naton sodan ja tuhon aseet.

Ja kun 1990 luvun puolivälistä lähtien serbien "rauhan" armeijan joukkoraiskaukset ja muut sotarikokset ovat tulleet julki, ne muistuttavat pitkälti niitä tekoja joihin Neuvostoliitto syyllistyi 1943 lähtien.

Itäeuroopan maiden miehitys oli raakaa ja niihin liittyi mittavia sotarikoksia ja rikoksia ihmisyyttä vastaan.

Naton vastustajat ja ne, jotka ovat tehneet kaikkensa Neuvostoliiton rikosten salaamiseksi tuntuu olevan samaa joukkoa.

He eivät aja omaa etuaan, vaan pyrkivät peittelemään omia rikoksiaan 1950-80 lukujen aikana. Suomen yhteistyö neuvostoliiton kanssa pitkitti miehitystä itäeuroopassa ja pitkitti kymmenien ihmisten kärsimystä. Rikoksen tukeminen on osasyyllisyyttä varsinaiseen rikoskseen.

Naton vastustajien motiivit ovat alhaisia ja heidän motiivinsa on syytä paljastaa. DDRn tunnustaminen oli virhe, joka on yksilöitävissä niiden Neuvostoliiton ja sen yhteistyökumppaneiden teoista. Ja yksi kiivain Naton vastustaja on omalla toiminnallaan ollut vastuussa DDRn tunnustamisessa. Siksi hänen alhaisia motiivejaan on tarkasteltava krittisesti.