Adressi Päivi Räsäsen erottamiseksi ministerinvirasta

Kiitos

/ #77

20.02.2012 16:02

Kommentoin nyt siis tekstiä jossa lähteenä on kaksi sanomalehti artikkelia.

No nyt on kyllä keksitty sellaisia perusteluita, että oksat pois. Alkaa jo näinkin vakava asia hiukan hymyilyttämään.

- Aukioloaikoja lyhennettäessä kuluttajat siirtyvät nauttimaan alkoholin jatkoille tai julkisille paikoille
- Tax free tuonti lisääntyy ja 'pimeän' viinan myynti lisääntyy
- Alkoholin kuluttamisen siirtyminen yksityiskoteihin aiheuttaa häiriötä ja turvattomuutta asumaalueilla
- Poliisin työmäärä lisääntyy kotihälytysten lisääntyessä
- Perheväkivalta lisääntyy
- Yöravintoloissa työskentelevien ravintolatyöntekijöiden palkkatulot putoavat arviolta n. 20-30%
- Kuluttajan vapaus valita katoaa ja ihmisten sosiaalinen kanssakäyminen vähenee

Siis olen tämän adressin kannalla ja minusta Räsäsen ehdotus on erittäin typerä. Huomaa kyllä, että tämä asia koskee adressin kehittäjää henkilökohtaisesti. Mutta nuo perustelut, esim "Alkoholin kuluttamisen siirtyminen yksityiskoteihin aiheuttaa häiriötä ja turvattomuutta asumaalueilla" tai "Perheväkivalta lisääntyy" perustelut ovat vailla minkäänlaista tutkimusta.

Kannatan kyllä adressia, muuta onko tosiaan järkeä alentua Räsäsen tasolle ja alkaa keksimään perusteluita muutokselle tai sinun tapauksessa muutoksen estämiselle. Kyllä kuten asiantuntijat artikkelissa sanoivat, että alkoholin kulutus ei vähene, mutta en itse ainakaan näe missään sanottavan, että esim. asuinalueista tulee turvattomia.

Ja jos näistä väitteistä löytyy tutkimus tai ylipäätänsä jokin lähde, joka on muu kuin kirjoittajan mielipide tämäkin adressi saattaisi kerätä tarpeeksi ääniä oikeasti tälläisen Räsäsen keksimän typeryyden estämiseksi. Perun myös mielelläni äsken kirjoittamani teksin, kunhan adressiin lisätään ne mainitsemasi poliisin ja terveysviranomaisten tutkimukset.