Adressi Päivi Räsäsen erottamiseksi ministerinvirasta

Baarissa enemmin juova.

/ #185 Kulttuuri

20.02.2012 19:26

Missä pitäisi nauttia alkoholia? Onko parempi paikka nauttia kotona stereot päällä naapureita kiusaten. Puistossa avoimmesti nauttien, vai yökerhossa valvotussa ympäristössä.
Miten meitä on opetettu juomaan? Meillä ei näy viini mainoksia televisiossa, vaan kalja, lonkero ja siideri mainoksia. Meillä kaikilla on mielikuva miten niitä pitäisi nauttia. Monella se viihteellinen, jolloin juodaan paljon. Viiniä ei kyllä monella tule mielleen nauttia viihteellä.
Kelle kannattaisi maksaa alkoholista? Nyt hinta ero on viisin kertainen vihittäismyynin ja baarihinnan välillä. Se on selvä että aloittelu tapahtuu kotona, puistossa tai jossain missä saa juoda vapaasti omia juomia. Baariin mennään vasta pikkutunneilla otamaan pari. Olisiko parempi että ihmiset menisivät jo alku illasta baariin valvottuun ympäristöön pois lapsien silmistä. Vähittäismyynti kaupat eivät palkkaa ihmisiä töihin alkoholimyynintakia. Baarit voisivat tarjota töitä paljon enemmän nuorisolle, jotka muutenkin kärsivät työpaikkojen puutteesta.