Adressi Päivi Räsäsen erottamiseksi ministerinvirasta

Vieras

/ #219

20.02.2012 20:11

"Aukioloaikoja lyhennettäessä kuluttajat siirtyvät nauttimaan alkoholin jatkoille tai julkisille paikoille, Tax free tuonti lisääntyy ja 'pimeän' viinan myynti lisääntyy, Alkoholin kuluttamisen siirtyminen yksityiskoteihin aiheuttaa häiriötä ja turvattomuutta asumaalueilla, Poliisin työmäärä lisääntyy kotihälytysten lisääntyessä, Perheväkivalta lisääntyy, Yöravintoloissa työskentelevien ravintolatyöntekijöiden palkkatulot putoavat arviolta n. 20-30%, Kuluttajan vapaus valita katoaa ja ihmisten sosiaalinen kanssakäyminen vähenee"

Aika hurjat väitteet. En usko noihin. Itse asiakkaana jopa kannattaisin baarien sulkeutumista aikaisemmin. Aukioloaikaa voisi sitten venyttää toiseen suuntaan. Tai baarithan ovat auki jo aikaisemmin, mutta asiakkaat saapuvat sinne (discot/clubit) vasta puolen yön maissa. Jos baarit sulkeutuvat aikaisemmin, ehkä se opettaisi ihmiset saapumaan baareihin vastaavasti aikaisemmin. Tällöin baarien henkilökunta, artistit, poliisit, taksikuskit ja asiakkaat pääsisivät aikaisemmin nukkumaan ja seuraava päivä olisi pari tuntia pitempi. Aikaisemmin nukkumaan meno helpottaisi myös paluuta arkeen maanantaina.