Adressi Päivi Räsäsen erottamiseksi ministerinvirasta

/ #1384 Re:

21.02.2012 21:58

#1: -

No mutta onhan tämä aivan järjetöntä, kun Suomessa osa ministereistä puskee rahoja Kreikkalaisille ja todella velkaannuttaa ja vie Suomea talousahdinkoon, toiset ministerit haluavat taas ihmisten muuttavan keskuksiin, jolloin suomalainen hyvinvoinnin yksi suuri elementti murennetaan, yksi ministeri toimii puolustusministerin tehtävissä ja murentaa suomalaisen maanpuolustusjärjestelmän jne jne.., kansa vain murisee mutta antaa asioiden tapahtua.

Mutta kun joku ministereistä heittää ehdotuksia alkoholin käytön hillitsemiseksi, niin jo vain kansa nousee kapinaan. Alkoholin joka haittavaikutukset ovat yhteiskunnalle todella suuret esim. väkivallan, liikennekuolemien, syrjäytymisten ja sairaukien muodossa. Kyllä nyt kannattaa Räsäsen tuominneiden miettiä, miksi tämä alkoholi on juuri niin tärkeä asia itselle, että sen käytön hillitsemistä puhuja täytyy erottaa virasta. Luulen että Päivin ehdotus ei vie asioita ollenkaan huonoon suuntaan ja on yhteiskunnalle melko vähäpätöinen juttu, kun asiaa vertaa muihin hallituksessa istuvien ministereiden uudistusratkaisuihin. Kyllä vain annan täyden tuen Päiville, vaikka hänen ehdotuksensa ei välttämättä ollutkaan nappisuoritus. Tässä maassa on muita hullumpia uudistuksia tulossa, mutta niistä ei ymmärretä valittaa, koska niillä ei vaikuteta alkoholin käyttöön.

Ajatelkaapa vaikka sellaista asiaa, että kun Katainen & Kumpp. puskee rahoja EU:hun ja Suomi ajautuu talousahdinkoon, niin kohta kenelläkään ei ole edes varaa käydä näissä anniskelu ravinteleissa. Eikö nämä kapinat pitäisi osoittaa juurikin näille Kataisille ja Urpilaisille.