Adressi Päivi Räsäsen erottamiseksi ministerinvirasta

Vieras

/ #1955

23.02.2012 23:30

"Kansakuntaa on viime päivinä puhuttanut sisäministeri Päivi Räsäsen ehdotus baarien sulkemisaikojen aikaistamisesta. Räsäsen, jonka toimialaan asia ei sinänsä kuulu, aivopieru sai kansalaiset liikkeelle adressit.comissa. Vajaan 7000 äänen mandaaatilla ministerinä toimivan Räsäsen eroa vaativaan adressiin on ilmestynyt reilun kahden vuorokauden aikana jo yli 43 000 nimeä. Miksi tämä asia sitten nousee esille jääkiekkoaiheisessa blogissa?

Kahdesta syystä. Aihe on bloginpitäjän sydäntä lähellä ja hän kehottaakin kansalaisia laajalti vaatimaan Räsäsen eroa. Ihan muistakin kuin alkoholipoliittisista syistä. Ahdasmieliseen uskonnolliseen vakaumukseen koko elämänkatsomuksensa perustavan henkilön ei pitäisi hoitaa niinkin merkittävää pestiä kuin sisäministerin toimi.

Toinen syy on sitten etäisesti jääkiekkoilullinen. Jokereiden maalivahtilupaus Frans Tuohimaa ehti ottaa asiaan kantaa Twitterissä näin sanoen: -Päivi Räsänen on kyllä pahin kukkahattutäti mitä tiiän. Voiko se muka olla tosissaan? Uskomatonta, äimisteli kaksi ja puoli vuotta sitten baari-iän saavuttanut Tuohimaa.

Jokereiden pr-osasto taisi ottaa asiasta kiinni, sillä vain hetkeä myöhemmin Tuohimaa poisti kirjoituksensa ja pahoitteli: -Pyydän anteeksi. Tarkoitukseni oli kritisoida viimeisintä Räsäsen mielipidettä aukioloajoista. Tein sen liian radikaalisti. Virhe, kirjoitti Tuohimaa.

Hyvä Frans! Hienosti pahoiteltu. Jäit kuitenkin seisomaan sanojesi taakse."