Pro Kirkkoharju

T-K Lääperi
Vieras

/ #214 Kirkkoharjun puolesta!!

09.11.2010 14:33

- Olen laittanut nimeni sekä paperi- että nettiadressiin rakentamista vastaan. Oma ajatukseni Mäntyveräjän asukkaana on se, että harju pitäisi säilyttää luonnontilassaan nykyisellään virkistysalueena. Itse en edes pimeälle harjunrinteelle haluaisi asumaan, mieluummin valoisalle pellolle.
- Moni tälläkin sivustolla, myös jututtamani entinen päättäjä, vetoaa johonkin sopimukseen, joka on tehty aikanaan kaava-asioista päätettäessä. Olen samaa mieltä, että nykyaikana kaikki hallinto ja päätöksenteko on oltava läpinäkyvää ja vanhat(kin) sopimukset tuotava julki ennen päätöksentekoa, kävi lopulta miten kävi.
- Suunniteltu alue on aika kaukana keskustasta. Linja-autoliikenne ei ole kovin tiuhaa eli oma auto on tarpeellinen. Palveluita ei pikkuruista Siwaa lukuunottamatta ole. Ei kuulosta kerrostaloalueelta, etenkään pikkukunnassa, jossa tilasta ei ole pulaa. ->Alueelle erään asiaa tuntevan mukaan halutaan keskitetysti vanhuksia asumaan, että voidaan vanhusten kotipalveluja jakaa resurssitehokkaasti. Mielestäni nykyajan ikäihmiset ovat aktiivisia kansalaisia, jotka haluavat/haluaisivat osallistua paikallisiin rientoihin eikä unohtua kerrostaloasuntoihin. Itse en omia vanhempia noin syrjäiseen kerrostaloyksiöön/-kaksioon haluaisi, he eivät sitä haluaisi enkä itselleni toivoisi koskaan mokomaa kohtaloa. ->Keitä sitten; lapsiperheitä? MÄntyveräjässä esim. päiväkotia ei ole, Tursolan ja keskustan päiväkodit ja koulut pullistelevat ja niiden toimintaresursseja supistetaan entisestäänkin. Lapsiperheet jos ketkä tarvitsevat palveluita ja kaikilla ei ole isoa autoa johon pakata perheensä joka käänteessä.
- Erään täällä listalla kirjoittaneen vastaustajan kanssa olen siinä kohdin samaa mieltä, että kirjallista- ja nettiadressia sekä paria paikallislehtikirjoitusta lukuunottamatta asiasta on oltu liian hiljaa. Kaikille ei edes tule Kangasalan paikallislehteä. Iso pyörä pyörimään Kirkkoharjun säilyttämisen puolesta!
- Kysypä ulkopaikkakuntalaiselta mitä hän tietää Kangasalasta? Kirkkoharjun ja Roineen, eipä juuri muuta. Kirkkoharju on osa Kangasalan keskeisintä "brändiä" ja (kulttuuri)omaisuutta - suomalaista sielunmaisemaa. Miksi tuhota se joillakin betonilaatikoilla, joille tilaa löytyisi muualtakin?