Adressi Päivi Räsäsen ministerinviran puolesta

Vapausontierauhaan

/ #175 Päiviräsäsen naisen logiikka on aivan tynnyristä

25.02.2012 20:05

Saanko kysyä, kuinka tämä räsäsen ehdotus edistää turvallisuutta tai sitä ettei ihmiset metelöii ja aiheuta häiriötä kännissä?

Kun baari menee kiinni 1:30 JUURI silloin kun alkoholin myynti normaalisti on siellä huipussaan, ja ihmiset aivan päissään ja parhaassa humalassa. No mitäs ne tekee sitten kun tulevat baarista ulos? JATKOILLE kaikki o viel aivan virtaa täynnä ja ilta kesken. No jatkothan 90% tapauksista pidetään kerrostaloasunnoissa ja sielläkö ei synny häiriötä ja poliisin kotikäyntejä? Ja voi veljet kun jokainen ryhmittymä on hajaantunut eripuolelle kaupunkia niin on siinä poliisilla ramppaamista ees taas ees taas ees taas, Kun 4 aikaan aamulla kaikki tapahtuu yleensä baarikaduilla ja yleisillä paikoilla joihin on huomattavasti helpompi päästä, joista aiheutuu huomattavasti vähemmän häiriötä esimerkiksi kerrostalojen asukkaille.

Ja tänäkin päivänä aivan normaalit ihmiset pitävät salakapakoita, niistä vain harva tollainen hissukka tietää koska ihmiset osaa pitää turpansa kiinni. Viinaa saa 24/7. Mutta ajatteleppa kuinka paljon näitä tulisi lisää kun baarit menee jo 1:30 kiinni?

Entäpä ne jotka tekevät elantonsa ravintolabisneksellä, baarimikkoina tai tiskijukkina tai baarin pitäjinä? ja moni tekee ja saa siitä oikean palkan, TUNTIANSIOINA! Entäpä jos sairaanhoitajille sanotaan "Tuntipalkka! ja työvuorot saa olla max 4h! palkka ei muutu!"

Miksi esimerkiksi saksassa, virossa espanjassa ranskassa alankomaissa jne jne baarit saa yleensä olla auki miten haluaa? SE ON VAPAUDEN RAJOITTAMISTA kieltää ihmiseltä elanto ja oman vapaajan käyttäminen miten lystää! Ja suomessa toimisi varmaan vielä paremmin, ihmiset poistuisivat eriaikaan baarista ei kaikki samalla kertaa JOKA POLIISIEN MUKAAN AIHEUTTAA 80% häiriöistä. Kaikki baarit on kaiken lisäksi YLEENSÄ keskitetty määrätyille alueille (lähiö kapakoita lukuunottamatta). Eli häiriöt syntyy vain yhdessä paikassa, ja kun otetaan vielä se suurin tekijä pois eli ihmisten yhtäaikainen poistuminen niin uskon että asiat olisivat 100 kertaa paremmin kuin tällähetkellä.