Adressi Päivi Räsäsen erottamiseksi ministerinvirasta

Vieras

/ #2159

01.03.2012 14:33

Kyllä tässä on taas pitkä listallinen valopäitä, joiden on vaikea hyväksyä sitä, että kaikille suomalaisille on sallittu sananvapaus. Eri asia olisi, jos ministeri Räsänen olisi ehdottanut jotain kertakaikkisen törkeää ja ihmisarvoa alentavaa, mutta ainakaan omasta mielestäni ravintolan aukioloaikojen ei pitäisi olla mikään Pyhä asia normaaleille ihmisille. Ei Räsänen ole mikään diktaattori, ja tässä on tosiaan kyseesssä pelkästään ehdotus, ja uskokaa tai älkää, mutta kyllä ne enemmistön mielestä huonot ehdotukset karsiutuvat pois, kun eivät saa muilta kansanedustajilta kannatusta. Ei sitä varten tarvitse ketään alkaa erottamaan. Kyllä niitä epäsuosittuja ehdotuksia on ennenkin ministereiltä ja kansanedustajilta tullut, mutta ei niistä ole mitään sen suurempaa draamaa revitty, kun eivät ole kerran kannatusta saaneet. Mutta kyllä jokaisella pitäisi olla oikeus ehdottaa asioita ja kirvoittaa keskustelua - ainakin itsestäni tämä on hyvä asia. Niin se demokratia toimii. Suomessa on niin suuri joukko ihmisiä, jotka ovat halunneet Räsästä äänestää, että hän on tullut eduskuntaan valituksi, ja kyllä hänellä on oikeus siellä ministerinä toimia niin kauan, kun ei mitään kovin rikollista tee.

Ja ei, en itse kannata aukioloaikojen lyhentämistä nykyisestä. Mielestäni on kuitenkin todella lapsellista ja naurettavaa vaatia ministerin erottamista tämän henkilökohtaisen mielipiteen takia. Itse ainakin pystyn elää sen asian kanssa, että ministerinä toimii myös ihmisiä, jotka ovat jostain asiasta eri mieltä kuin minä. Tämä adressi kertoo kyllä paljon sekä adressin aloittajan että kaikkien allekirjoittaneiden mustavalkoisesta arvomaailmasta.

Vaikka eri mieltä olevat ihmiset saisivatkin kostonhimonne yltymään, niin koittakaa ajatella järjellä. Ehdotuksen vastustaminen on ihan tervettä, mutta ministerin erottamisen vaatiminen tällaisen perusteella menee pikkuisen oudoksi.