Uskonnon tyrkyttäminen pois kouluista

Vantaa

/ #6 kevyttä kritiikkiä Anu Vesterille

21.05.2007 20:52

Mainitsit että: "Minun koulussani kaikki kuuluivat luterilaiseen uskontoon, joten eikö se ole ihan realistista silloin lausua rukous?"
Lapsi ei tosiaan saa ennen 18 ikävuotta erota kirkosta tai vaihtaa uskontokuntaa ilman vanhempiensa suostumusta. Ikäraja jolloin tarvitaan sekä lapsen, että vanhempien suostumus tais olla 15-17. Tätä ennen päätös on täysin huoltajien käsissä, joten tuon ikäiset lapset eivät voi mitään sille että kuuluvat kirkkoon. Jos näin siis on että uskontoa tyrkytetään jossain koulussa (omassani näin ei muistaakseni tapahtunut) niin eräänlaista aivopesuahan se on. Mielestäni kaikkien pitäisi itse pystyä päättämään mihin uskoo, kun on kypsä siihen. Ei niin että opettaja kertoo tietämättömille lapsille ylhäältä omasta uskostaan.

Ei näissä uskonnoissa mun mielestä mitään vikaa ole, kunhan kaikki vaan saavat mahdollisuuden päättää itse mihin uskovat.

Niin tosiaan. Korjatkaa toki jos noissa ikärajoissa meni joku pieleen. En ole varma muistanko noi oikein.