Oppilaaksiottoalueiden muutokset Kirkkonummella

Näin kuntamme tukee erityisosaamista?

/ #5 Alkaa olla jo kiusantekoa mm. pohjois-Kirkkonummelta tuleville musiikkiluokkalaisille:

05.03.2012 15:22

Esimerkiksi tyttäreni koulumatka lähes tuplaantuisi tämän uudistuksen myötä. Meiltä Upinniemeen on 29,5km. Lähikouluun kymmenisen kilsaa ja Kirkonkylälle (nykyinen musiikkiluokka) vajaat 15km. Nyt jo rasitteena on se, ettei kunta tietenkään maksa koulukyytejä kun musiikkiluokka ei sijaitse lähikoulussamme. Siten myöskään meiltä ei kulje koulubussia Kirkkonummen suuntaan, ainoastaan Veikkolaan. Koulubussipysäkille olisi 900m kävelymatka, reittibussille taas tyttäreni kulkee päivittäin 2,5km. Ei tulisi mieleenkään, että neiti alkaisi soittamaan mitään suurta instrumenttia jota sais sitten päivittäin raahata mukanaan... Mikäli musiikkiluokka siirtyisi Upinniemeen, joutuisi tyttäreni todennäköisesti menemään koulumatkat vähintään kahdella eri bussilla / suunta. ...ja tyttöni ei todellakaan ole ainoa lapsi, jolle tämä uudistus tuottaisi niin suuria hankaluuksia, että edessä taitaisi olla paluu normikouluun.