Oppilaaksiottoalueiden muutokset Kirkkonummella

Vieras

/ #9 Adressin lisäksi kirjallisia kommentteja kuntaan!

06.03.2012 00:34

Muistakaa adressin allekirjoittamisen lisäksi lähettää myös sivistystoimen kirjaamoon (sähköpostikin kävi) kirjallisia kommentteja asiasta. "Sitä saa, mitä tilaa" - olisi aivan kohtuullista, jos tämmöinen päätön ehdotus keräisi kolmisensataa kirjallista kannanottoa, jotka virkamiesten (ainakin valmistelijan) olisi pakko käydä läpi ja koota yhteenveto. Kannanoton ei tarvitse olla pitkä. Ilmoittaa vain vastustavansa kyseistä ehdotusta sekä lyhyet perustelut eli kustannusten huima nousu, lasten edun vastaisuus (liian pitkät koulumatkat), musiikkiluokkatoiminnan näivettäminen (yllä olikin esitetty jo erittäin ansioikkaita perusteluja tälle osastolle, kiitos!), Kantvikin koulun tilat (tuskin sinne kaikki "uudet" Kantatie 51:n eteläpuolella asuvat lapset mahtuu), Upinniemen koulun tilat (kalliit muutokset ja homekorjaukset), hallinnollisen työmäärän lisääntyminen kunnassa (anomukset maksuttomasta kuljetuksesta ja anomukset päästä muuhun kuin osoitettuun lähikouluun). Esitystä voisi jopa moittia lainvastaiseksi, koska perusopetuslain 6 §:n mukaan kunnan tulee järjestää opetus siten, että oppilaiden matkat ovat asutuksen, koulujen ja muiden opetuksen järjestämispaikkojen sijainti sekä liikenneyhteydet huomioon ottaen mahdollisimman turvallisia ja lyhyitä. Perusteluja löytyy varmaan lisääkin ja niitä voisi tänne sivustoille lisätä kirjallisten lausumien laatimista helpottamaan.