Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Vieras

/ #1953 ECI kehottaa Ester-paastoon juutalaisen purimin aikaan

08.03.2012 09:57

Hyvät lukijat!

Tämän lehdistötiedotteen alkuperäinen versio lähetettiin kaksi päivää sitten. Pahoittelemme käännetyn version saapumista viiveellä.

ECI kehottaa Ester-paastoon juutalaisen purimin aikaan
Maailmanlaajuinen vetoomus holokaustin kieltämisen tuomitsemiseksi

Helsinki, maaliskuun 6. päivä, 2012 Tänään, juutalaisen purim-juhlan aattona, European Coalition for Israel kehottaa jäseniään ja tukijoitaan paastoamaan ja rukoilemaan suojelusta juutalaiskansalle ja Israelin valtiolle, kun heidän olemassaoloaan jälleen kerran uhkaa Persia. Purim on juutalainen juhla, jota vietetään sen kunniaksi, että vältyttiin Hamanin juonittelemalta tuholta muinaisessa Persian valtakunnassa noin 2500 vuotta sitten. Tarina on kirjattu Esterin kirjaan.

Helsingissä ECI:n johtaja Tomas Sandell julkisti seuraavan lausunnon:

”- Historia opettaa meille, että juutalaisvihaa ilmenee ajasta ja paikasta riippumatta. Sitä löytyy niin kansallissosialismin kaltaisesta äärioikeistolaisesta ideologiasta kuin myös nykyaikaisesta vasemmistoaktivismista, radikaalista islamista sekä radikaalista kristillisestä korvausteologiasta. Näitä ideologioita näyttää yhdistävän sekä viha ja vastustus juutalaiskansaa kohtaan että heidän ikiaikaista kotimaataan koskevien historiallisten ja laillisten oikeuksiensa kiistäminen. Aivan kuten Esterin aikoina, meidänkin tulee rukoilla ja paastota kehottaessamme omia johtajiamme nousemaan puolustamaan juutalaisia. Kristittyinä me olemme liian usein pettäneet juutalaisten ystäviemme luottamuksen ratkaisevina aikoina. Ruohonjuuritason liikkeenä ECI ei kykene antamaan maidemme hallituksille neuvoja poliittisiksi toimenpiteiksi, joilla voitaisiin estää Iranin ydinaseiden saanti. Voimme kuitenkin rukoilla heille viisautta ja rohkeutta tehdä oikeita ratkaisuja. Missään olosuhteissa juutalaisvaltiota ei saa jättää eristyksiin ja kohtaamaan Iranin ydinaseuhkaa yksin: kansainvälinen yhteisö on velvollinen puuttumaan tilanteeseen.

Etenkin Euroopalla on moraalinen ja historiallinen velvollisuus ottaa johtoasema vastustettaessa sellaista hallitusta, joka ei ainoastaan kiistä holokaustia, vaan – paradoksaalista kyllä – on vahvasti sitoutunut toistamaan sen.”

Tässä mielessä ECI kiittää Euroopan parlamentin puhemiestä Martin Schultzia siitä, että hän on virallisesti kieltänyt holokaustin kieltämisen Euroopan parlamentissa.

Nyt, purimin aattona, ECI on myös aloittanut kansainvälisen kampanjan vedotakseen Yhdistyneisiin kansakuntiin, jotta se tuomitsisi holokaustin kieltämisen omissa instituutioissaan. ECI vaatii YK:ta sen sijaan auttamaan käynnistämään opetuskampanjoita tietoisuuden lisäämiseksi shoahin historiallisesta paikkansapitävyydestä ja antisemitismin historiasta. Tämä vetoomus on osa kolmivuotista kampanjaa, jolla pyritään vastustamaan antisemitismin uusia muotoja. Kampanja aloitettiin virallisesti Berliinissä Wannseen konferenssin 70-vuotismuistopäivänä, tammikuun 20. päivänä 2012.

Ensi viikolla ECI:n valtuuskunta matkustaa New Yorkiin keskustelemaan ensimmäistä kertaa holokaustin kieltämisen tuomitsemisesta YK:ssa, samalla tavalla kuin mitä tehtiin hiljattain Euroopan parlamentissa.

”- Mikäli YK ei pysty seuraamaan samalla linjalla, se kiistää juuri ne periaatteet, joille tämä maailmanjärjestö perustettiin”, lausuu Sandell.

Ne, jotka haluavat koota nimiä vetoomuslistaan, voivat ottaa yhteyttä ECI:iin osoitteella info@ec4i.org

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…