Poliisin toimintakyky säilytettävä

Vieras

/ #64

08.03.2012 20:34

Poliisi, puolustusvoimat, pelastuslaitos ja hoitoala, asetan nämä samalle viivalle koska niiden merkitys on vähintäänkin toisiinsa verrattuna yhtä tärkeä! Kaikki nämä mm.edustavat tehtäviä joiden toimivuus on meille jokaiselle kokonaisvaltaisen turvallisuuden tae! Mitä taas tulee näiden hallintoon, niin kunnallisella kuin valtiollisellakin tasolla, näissä on akuutti ja roima vähentämisen tarve. Hallintoon ja byrokratiaan ne rahat hupenevat, eivät sinne missä aktiivista työtä tehdään turvallisuutemme nimissä ja sen eteen. Ihmettelen osaltani sitä passiivisuutta joka meissä kaiken tämän maksajissa, avun tarvitsijoissa ennemmin tai myöhemmin, vie vallan. Kysymyshän on perustuslakiin kirjatuista turvallisuuteen liittyvistä oikeuksista jokaiselle kansalaiselle ja niitä emme halua!!?? Kaiken tämän perusteella tulee mieleeni Ruotsin vallan sekä Stalinismin aikojen alistumisen perinne! Ei todellista osallistumista tai vaikuttamista, ainakaan näihin ei uskota. Maamme julkinen sektori on todellisuudessa yksi globaalisti byrokraattisin ja väkilukuunsa nähden raskaimmin hallinnoitu "sekametelisoppa".

Kyseisillä aloilla joilla turvataan jokapäiväistä olemassaoloamme, raskaassa vuorotyössä raatajalle, jopa kutsumuksen voimin, on myönnettävä yleisestä poikkeavia mahdollisuuksia eläköitymiseen. Mahdollisuuksia joiden turvin he voivat suurinpiirtein terveinä päästä nauttimaan eläkevuosistaan. Näillä aloilla työtänsä tehneen ja 60 vuotta täytettyään, on saatava oikeus eläkkeelle pääsyyn. Voimat hupenevat, suorituskyky heikkenee ja kroppa rapistuu, biologisia tosiasioita!

Nähkää laajemmin, osallistukaa ja allekirjoittakaa mm. tämä adressi!!