Lasten seksuaalisille hyväksikäyttäjille kovemmat tuomiot

Vieras

/ #28

16.03.2012 19:15

Nää on pahimmat tapaukset, mistä mä olen lukenut, ja mitkä ilmentää sitä, kuinka mätä lainsäädäntö ja oikeuskäytäntö on näissä tapauksissa:

54-vuotias mies sukupuoliyhteydessä alle kouluikäisen kanssa!?! -> 2v 3kk vankeutta seksuaalisesta hyväksikäytöstä!?! Ei edes törkeästä (uutisen mukaan). Järkyttävää ja sairasta. (http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/al-mies-sukupuoliyhteydessa-alle-10-vuotiaan-kanssa/art-1288428029761.html)

Tapahtuma-aikaan n. 70-vuotias mies ainakin kolme kertaa sukupuoliyhteydessä alle 10-vuotiaan kanssa!?! -> Vankeutta 2v 4kk. Tuomiota lievensi miehen korkea ikä!?! Miten pienen lapsen raiskaajan korkea ikä tekee rikoksesta lievemmän tuomion arvoisen!?! (http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/sss-82-vuotias-vankilaan-perhetuttujen-tyton-hyvaksikaytosta/art-1288371785097.html)

En voi kertakaikkiaan ymmärtää, että aikuisen miehen ja alle 10-vuotiaan lapsen sukupuoliyhteys ei johda tuon kummempaan rangaistukseen. Kun luen näitä uutisia, tekisi mieli huutaa ja itkeä, niin pahalta ne tuntuu. Ja niin väärältä, että tuomiot ovat aivan mitättömiä noiden tekojen julmuuteen nähden, ja niihin vaikutuksiin, mitä noilla teoilla on niiden lasten koko loppuelämään. Alle teini-ikäisen sukupuolielimet eivät vielä edes ole kehittyneet ollakseen valmiita sukupuoliyhteyteen. Ja sitten joku vanha, irstas äijä yhtyy sellaiseen pieneen ja viattomaan lapseen!!! Mikä voisi olla pahempaa julmuutta ja väkivaltaa kuin tuollainen? Äärimmäisen julmaa henkistä ja seksuaalista väkivaltaa, mitä kuitenkin tässä yhteiskunnassa pidetään niin mitättömänä tekona, että pari vuotta vankeutta riittää. Ja se siitä.

Olen järkyttynyt myös siitä, kuinka vähän huomiota tämä adressi on saanut. Eivätkö ihmiset välitä? Linkitin tämän facebook-sivulleni, mutta kukaan ystävistäni ei reagoinut siihen. Kenenkään ystäväni allekirjoitusta en ole nähnyt tässä addressissa (toki voihan nimensä piilottaa).

Juuri viime viikolla viimeisimmän hyväksikäyttöuutisen luettuani ajattelin, että lähetän viestiä päättäville tahoille näistä, ja linkitän noita uutisia viestiini. Tuntui, että jotakin olisi pakko tehdä. Mediakin saisi reagoida näihin aggressiivisemmin. Tuolla noita kamalia uutisia tulee säännöllisin väliajoin, mutta kukaan ei välitä!!! Onneksi huomasin, että joku on jo pistänyt asian eteenpäin ja perustanut tämän addressin. Kunpa vain tämän asian taakse saataisiin niin paljon ihmisiä, että asiat lopulta todella muuttuisivat noiden tuomioiden osalta. Olen kiitollinen tuosta linkistä, mistä saa kansanedustajien ja ministerien sähköpostit. Täältä tulee lähtemään myös palautetta päättäjille. Kun vielä saisi median mukaan.