Lapsilisään korotus!

Anon ymous

/ #13

07.06.2007 22:13

Oletteko koskaan ajatelleet kuinkan monta miljoonaa/miljardia euroa lapsilisä vie valtion kassasta. Typerää ajaa tällaista etuutta paremmaksi, vaikka oikea hyöty olisi vain todella pieni. Lapsilisän on kyllä mielestäni vain tarkoitus tukea vähätuloisia perheitä/ yksinhuoltajia, eikä saattaa lapsilisää lapsen harrastuksia tai pankkitilin lihoitusta varten. Valtio tarjoaa edellytykset lapsen hyvälle tulevaisuudelle tarjoamalla koulutuksen. Lapsilisä saisi olla mielestäni VAIN huonotuloisille ja yksinhuoltajille. Jos vanhemmat haluavat, että lapsen taloudellinen tilanne on hyvä kun he lähtevät kotoa, saavat luvan pistää lapsen töihin tai antaa rahat omasta pussistaan. Jos raha ei vain yksinkertaisesti riitä lapsen kasvatukseen, pitää harkita sitten tekeekö sitä lasta ollenkaan. Onhan lapsen teko jokaisen oikeus, mutta tuskin lapsia on koko ihmisen historian aikana alettu tekemään, jos lapsen kasvun takaaminen aikuisikään asti on ollut epävarmaa.
Lisät pois porvareilta sanon minä!