Pelastetaan Joensuun Nuorisoasema

Katja

/ #5 Pian viisisataa nimeä adressissa!

18.04.2012 16:02

Iso kiitos kaikille nimensä kirjoittaneille! Haastakaa myös ystävänne ja tuttavanne ottamaan kantaa nuorten puolesta.

Nuorisoaseman työntekijöiden määrän vähentäminen romuttaa mahdollisuuden tehdä työtä toimintaa ohjaavien periaatteiden mukaisesti; tarjota asiakkaille luvattua varhaista puuttumista, välitöntä neuvontaa, ohjausta ja tukea sekä intensiivistä, kokonaisvaltaista työskentelyä.

Supistukset aiheuttavat sen, ettei päivystyspalvelua pystytä enää tarjoamaan, ajan saaminen ensitapaamiseen venyy, moniammatillinen yhteistyö vähenee, asiakasmäärä pienenee n. 30%, lääkäripalvelujen jonot pitenee ja jalkautuminen muualle jää pois, minkä seurauksena palvelua voivat käyttää vain ne joensuulaiset, jotka pääsevät tulemaan keskustaan Nuorisoaseman tiloihin.

Haluamme lunastaa lupaukset, jotka vajaa vuosi Nuorisoaseman avajaisissa nuorille annettiin.Pienemmällä henkilökuntamäärällä näiden lupausten pitäminen on mahdotonta.