Pelastetaan Joensuun Nuorisoasema

Joensuussa ollaan purkamassa vuoden toiminutta, loistavaa ja nopeasti toimivaa organisaatiota, joka pyrkii ensisijaisesti ennaltaehkäisemään nuorten syrjäytymistä, koulukiusaamista yms. yhteiskunnalle kalliksi tulevia ongelmia. Kyseessä on toimiva järjestelmä, johon tulisi lisätä henkilökuntaa eikä poistaa.

Paikallislehteä lainaten: "Karjalainen 14.4.2012 Henkilökunta kokee, että nuorisoaseman tekemä työ valuisi hukkaan ja olisi palattava vanhaan toimistomalliin. Nuorisoaseman palvelut on nyt suunnattu myös Enoon ja Pyhäselkään, mutta resursseja koko Joensuun alueella toimimiseen ei olisi, jos henkilökunta vähenisi. Nuorten palveluiden toimimattomuus myös lisäisi sijaishuollon paineita." Ja tunnetusti sijaishuolto on se yhteiskunnalle kallein vaihtoehto.

Mielestäni jokainen järkevä ihminen ymmärtää, että toimistomallinen työskentely on toimimaton, vanhanaikainen ja hidas järjestelmä nuorten ongelmien hoitamiseen. Ei ne ongelmat siellä toimistossa ole vaan, mielessä, netissä, koulussa, kotona, kadulla.

Olisiko jo vihdoinkin aika kysyä ammattiosaajilta mikä toimii ja mikä EI.

Joensuussa asuvana (VERONMAKSAJANA) ja neljän nuoren vanhempana kyseinen toiminta jo (pelkästään ajatuksena) sapettaa suuresti.  Nuorilta halutaan poistaa nopea ja toimiva palvelu, johon he voivat hakeutua mm. omaehtoisesti.

Sampsa Jääskeläinen    Ota yhteyttä adressin tekijään