Moottoripyörien melunmittaus

/ #44 Re:

26.04.2012 11:52

#2: -

" Mopojen ja moottoripyörien melunvalvontaa tehostetaan toukokuun alusta alkaen, kertoo MTV3 .

Kesän lähestyessä moottoripyörät ja mopot ilmestyvät takaisin katukuvaan. Lisääntynyt moottorin pärinä käy monen hermoille, etenkin ilta- ja yöaikaan.

Moottoripyörien metelille herkistyminen ei ole aivan tuulesta temmatulla pohjalla, sillä MTV3:n mukaan poliisi arvioi, että jopa kolmannes kaksipyöräisistä ylittää sallitut meluarvot.

Arvio on peräisin poliisin viime syksynä toteuttamista koemittauksista.
Nyt poliisi on saamassa valvontalaitteistot, joiden avulla voidaan mitata tarkkoja äänenvoimakkuuksia liikenteessä.

– Käytännössä havainnot kovista äänistä tehdään ensin korvakuulolla ja sen jälkeen ajoneuvot pysäytetään ja tehdään paikallaan desibelimittaukset desibelimittarilla, kertoo liikkuvan poliisin ylikonstaapeliRisto Maksimainen MTV3:lle.

Jos kuljettaja jää kiinni liian äänekkäällä menopelillä liikkumisesta, saa hän sakkoja ja menettää ajokkinsa rekisterikilvet. Kaksipyöräinen täytyy myös katsastaa uudelleen siihen tehtyjen muutosten jälkeen. "

Mitä siinä seisoo? " Moottoripyörien melunmittauksesta ei oo missään puhuttu, vaan mopojen"  Otetaanpa niistä faktoista selvää siellä. Ja just sen takiahan tässä liikkeellä ollaankin. Mopot jotka aiheuttavat tämän että kylät raikuu niin vaikuttavat jopa moottoripyörä kauppaan, etenkin käytettyjen myyntiin! Mä olen sun kans täysin samaa mieltä että nää mopopojat jotka päristelee samaa rinkiä jatkuvasti keskellä yötä häiriten lähiötä tai muuta samaa asuinaluetta, täytyy saada kuriin! Mutta tällä toiminalla jota poliisi aikoo nyt alkaa harrastamaan on paljon isommat seuraukset koko harrastukselle kuin se että jostain prätkästä lähtee kilvet! Tarviikohan tässä rautalankaa?