Kannabis lailliseksi

/ #2584 Re: #2579: Vieras - Re: #2571: vieras - #2559: - #2541: - Idiootit

28.11.2010 10:30

#2582: - #2579: Vieras - Re: #2571: vieras - #2559: - #2541: - Idiootit

Henkilökohtaisesti tosiaan harjoitan kannabiksenkäyttöä vain piilossa kotioloissa. Juuri tästä syystä tänne tullaankin ajamaan kannabiksen laillistamista, sillä poliisi voi silti ratsata kämpän ja lyödä H-leiman otsaan. Onko reilua rangaista rikoksesta jolla ei ole uhria (muistutan että suomen lainsäädännön mukaan mm. itsemurha ei ole kiellettyä)? Mainitsit että olet "menettänyt monet ystäväni tuolle myrkylle ja he ovat siirtyneet siitä vahvempiin"; väitätkö että porttiteoria pitää sittenkin paikkansa? Kuiskutteliko kannabis kavereittesi korviin että "heroiini on parempi huume, vedä sitä extaasin kanssa", vai voisiko olla että diileriltä oli vain kannabis sopivasti "loppu" ja kaverisi meni ansaan? Kuitenkin kuten mainitsit "on jokaisen oma asia, haluaako pilata elämänsä huumeilla"; miksi tätä ei kunnioita muut, etkä näköjään sinäkään? Jos kerran jotkut haluavat "pilata" elämänsä käyttämällä jotakin, niin eikö se tosiaan ole ihan heidän oma asiansa ja siten myöskin heillä oikeus tehdä se? Miksi tulet vielä itkemään jatkokysymyksillä: "Eikö voisi olla vain käyttämättä", jos kerran ensin olet sitä mieltä että kunkin oma asia? Jos haet päihteetöntä elämää, voit muuttaa itse jonnekkin missä kaikki on kiellettyä. Täällä pohjantähden alla kuitenkin alkoholikulttuuri on jo niin yleisesti hyväksyttyä ettei mokoma deekukansa tule krapulastaan nousemaan. Kahviakin ryystetään kuin viimeistä päivää, eikä kukaan tunnu muistavan että siinäkin on kyseessä piriste. Miksei kukaan itke niitten perään jotka lihottavat itsensä pikaruoalla palleroiksi jotka eivät enää pysty nousemaan sängystä? Miksei kaikki elä juuri niinkuin minä haluaisin? Koska olemme erilaisia.