Kannabis lailliseksi

mieshenkilö
Vieras

/ #2587 Re: #2582: - #2579: Vieras - Re: #2571: vieras - #2559: - #2541: - Idiootit

28.11.2010 15:04

#2586: - #2582: - #2579: Vieras - Re: #2571: vieras - #2559: - #2541: - Idiootit

Tässä tilanteessa jos kannabis olisi ollut laillista sitä olisi saanut kaupasta/kuppilasta eikä ystäväsi olisi tarvinnut ostaa sitä diileriltä.  Juuri tämä tässä laissa kuseekin kun kannabis on aika liveä päihde ja sitä sitten myy diilerit jotka käyttävät sitä sisäänheitto huumeena.  EI se kannabis tässä tilanteessa mitään siirtymistä vahvempiin tehny vaan se että se on laiton.

Olen monia nuoria nähnyt/kuullut kuinka he ovat olleet ostamassa diileriltä kannabista ja se onkin ollut loppu ja sitten diileri ehdottaakin piriä... ja tässähän se kersa sit kelaa et ei se kannabiskaan ollu paha ni ei ehkä toikaan.

Jos tämä olisi laillisesti kaupoissa niin emme ehkä sillonkaan voisi estää sen pääsyä nuorten käsiin mutta voisimme ainakin vaikuttaa siihen että minkä laatuista kannabis olisi sekä estää samalla tämän koviin huumeisiin siirtymisen.

Ukoisin että tämä toimisi koska esim ei nuoret alkoholiakaan osta diileriltä koska sitä saa kaupasta jos hommaa itselleen hakijan.  Tietenkin se kannattaa sieltä ostaa kun voit valita mieleisesi ja voi olla varma että se on sitä itseään eikä mitään muuta.

Tällä hetkellä on nuoren helpompi saada kannabista kuin alkoholia... tietenkin riippuu hieman paikasta missä asuu mutta ainakin pääkaupunkiseudulla.  Meinaan diilerithän eivät kysele ikää kun taas jos haluat alkoholia niin kaupassa kysytään ikä ja hakijaa ei ole aina niin helppo löytää.  Kannabista saa helposti tällä hetkellä vain kysymällä lähialueen diileriltä.  Eikä usein tarvitse edes kysyä kun sitä jos tullaan tarjoamaan.

Sanoisin vielä että enemmän se alkoholi on portti muihin huumeisiin jos tätä nyt näin aletaan miettimään koska alkoholihan on varmaan se ensimmänen päihde millä ystäväsi on tutustunut mieltä päihdyttäviin aineisiin ja siitä se sit lähtee...

"Todellakin on reilua rangaista kannabiksen polttamisesta, koska se on huume ja laitonta!"

Mietikö yhtään ennen tämän kirjoittamista että jos kaverillasi oli ongelma niin olisiko sakot/vankeus ja h-merkintä joka vaikeuttaa työn saantia helpottanut hänen elämäänsä... kuten aikasemmin sanoin päihdeongelmainen tarvitsee apua ei keppiä.