Vaadimme kansanäänestystä ydinvoimasta ja uraanikaivoshankkeista

Vieras

/ #866 Re: Re: Re: Saksan energiapolitiikka alkaa vaikuttaa

19.05.2012 23:24

#863: - Re: Re: Saksan energiapolitiikka alkaa vaikuttaa

Jos bisnekset alkaa tökkimään energian hinnan tai ylikapasiteetin takia eli tuotteen hinta liian matala, niin vapaassa markkinataloudessa pääomat pitää sijoittaa silloin sellaisille toimialoille, jossa saadaan korkeampi tuotto...vain idiootit yrittävät väkisin saada kannattamatonta toimintaa kannattavaksi esimerkiksi lisäämällä tuotantoa kuten nyt esim Outokumpu ja Talvivaara tekevät...järkevät sijoittajat ja rahoittajat vetävät rahansa pois tällaisista yhtiöistä koska vakiintuneilla toimialoilla osakkeen arvoa nostavia odotuksia paremmasta tuskin on. Ja järjen köyhyyttä on yrittääkkää Saksassa alumiinia tuottaa, vaan käyttää sekin sähkökapasiteetti korkeamman taloudellisen hyödyn antavillle toimialoille tai yksityiseen kulutukseen, sillä maailmasta löytyy paikkoja, joissa on yltäkyllin uusiutuvaa energiaa alumiinin sulatukseen, esimerkisi Islanti