LASTEN OIKEUS VANHEMPIINSA TEHOHOIDOSSA

Kolikon kaksi puolta.

/ #170 Työntekijä

24.05.2012 22:14

Lastenklinikalla työskentelevänä voin sanoa, että mikään ei ole mustavalkoista.Teho-osasto on poikkeuksellinen paikka. k9 ja k7 ei voi verrata toisiinsa. Piste.
Mikään ei ole lapselle niin tärkeää kuin vanhemmat. Hoitajille pitää myös antaa työrauha. Koska kyllä, me ollaan siellä duunissa. En kyllä usko, ettei yksikään hoitaja ole joskus itkenyt potilaan takia Lastenklinikalla. Duunia tehdään niissä puitteissa mitä on. Uusi lastensairaala olisi pitänyt rakentaa jo vuosia vuosia sitten. Asiat jätetään viime tippaan, kun katastrofin ainekset on käsillä.
En usko, että kovin moni vanhempi haluaa olla paikalla kun lasta elvytetään, joskus joudutaan avaamaan rintakehä.
Harmillista on, että Annin vanhempien viimeinen muistikuva on, kun lapsii jää itkemään, kun joutuu itse poistumaan. Se on väärin. Uskon,että lääkärit eivät ole tajunneet romahtamisen tasoa, että olisivat päästäneet vanhemmat hyvästelemään Annin. Ja muistuttaisin, että tehoilla lapset "romahtelevat" useasti, he ovat tehohoidossa, jossa heitä pidetään valvotusti elossa.
Itsellänikin on lapsia.